Térd probléma/Knee problem

Ezt a hetet nem így terveztem, de a térdem átírta a forgatókönyvet.
I did not plan this week like this, but my knee rewrote my plan.

Múlt hét hétvégén rendesen bementem dolgozni, ahogy szoktam. Szombaton este éreztem, hogy le kell ülnöm, nem bírom magamat tartani. Nagyon megijedtem, hiszen 8 óra állás nem olyan sok, főleg úgy, hogy nem mindennap dolgozok. Haza jöttem, aludtam 6 órát, és mentem vissza dolgozni. A vasárnap egész jó volt, nem volt semmi bajom, habár az esti Bonfire ünnepségre nem mentünk el, nem éreztem elég erőt a lábamban.

Last weekend I went to work as usual. But on Saturday night I felt that I had to sit down, I could not keep myself. I was very worried, because I think 8hours standing is not much, even I do not work every day. I came home, slept 6 hours and went back to work. On Sunday I felt okay, but we did not go to Bonfire because I did not feel my knee was strong enough.

Aztán hétfő estére eléggé bedagadt a lábam, nagyon megijedtem. Bekentem kenőccsel és vártam, hogy elmúljon. Kedden már nagyon be volt dagadva, 3szor akkora volt a bal térdem mint a jobb. Elmentem a házi orvoshoz, aki nem nagyon tudott segíteni, viszont kiírt 3 hét betegszabira.

My knee was swollen for Monday evening, I was really worried about it. I put cream on it, and waited until it goes down. On Tuesday my knee was 3 times bigger than it normally used to be. I went to the GP who could not help, but he gave me 3 weeks sick note.

Szerdán muszáj volt bemenni a központba, beszéltem a manageremmel. Nagyon nehéz volt az az idő amíg beértünk a központba és haza, iszonyat elfáradtam, hiszen alig bírtam menni, Norbi segített. Olyan 3 óra fele már elkezdtett bekékülni a térdem, és éreztem ez így nem lesz jó.

On Wednesday I had to go to town, and speak with my manager. It was very tiring to go to town and come back, I was exhausted, I could barely walk, Norbi helped me. About 3pm my knee was a bit in blue colour, I thought it will be not good.

Felhívtam az 111 telefonszámot, ami egy olyan telefonszám, amit Derbyshire megyében lehet felhívni. Nem sürgős esetekre van kitalálva (arra a 999 számot kell hívni), hanem olyan esetekre amikor baj van, de lehet otthon meg tudjuk oldani, csak egy kis szóbeli, orvosi segítség kell. Ők felvették az adataimat, azonnal elkérték a telefonszámom, hogyha szétkapcsol a vonal akkor visszahívnak. Próbálták kitalálni mi bajom, mennyire komoly a baj, ezért sokat kérdeztek. Például, tudok-e rendesen levegőt venni, érzek-e szúros fájdalmat a mellkasomnál/hátamnál, vérzek-e bárhol, tudom-e kontrollálni a vizeletemet stb. A lábammal kapcsolatban kérdezték, hogy elestem-e, van-e ötletem miért történhetett a baj, milyen színű a lábam, tudom-e mozgatni- bahajlítani, kiegyenesíteni, ha nem, akkor miért nem tudom mozgatni? Mert félek, hogy fájni fog, vagy egyszerűen nem megy?

I called the 111 number which is a telefon number in Derbyshire. This number is for NON Emergency case only (for emergency call 999), when you need just a bit of help from a doctor. They recorded my personal details, asked my tel. number immediately so they could call me back. They tried to figure out what my problem was, how serious my problem, so they asked a lot. For example Can I breath normally, Do I feel any sharp pain in my chest or back, Do I bleed anywhere, Can I control my urine etc. They asked questions related to my knee: Did I have an injury, Do I know why it could happen, What kind of colour my knee was, Can I move it- straigthen, or bend, If not, why not? Because I want to prevent the pain or I am just not able to do it?


Közölték, hogy 4 órán belül be kell mennem a sürgősségire a kórházba. A kórház nagyon messze van, és nem volt nálunk semmi pénz. Ezt elmondtam nekik, erre kitalálták, hogy akkor 4 órán belül eljön értem a mentő...

They told me I have to go to the Emergency Department to the Hospital in 4 hours. The hospital is far away and we did not have any money. I told this to them so they called the ambulance to take me to the hospital.

A mentő meg is érkezett este 5 óra után. Bevittek a sűrgősségire, ahol 3 órát voltunk összesen. A doki megröntgenezte a lábam, de úgy nem talált semmit, nyílván hiszen porc szakadásom van, azt a röntgen nem mutatja ki. Nem tudott semmit segíteni, csak annyit, hogy vegyek be Ibuprofent, és másnap menjek el a házi orvoshoz beutalóért az ortopédiára. Ezután a barátnőm férje haza hozott minket, de ekkora már annyira be volt dagadva a térdem, hogy tényleg nem bírtam menni.

The ambulance arrived after 5pm. They took me to the Emergency Department where I was waiting 3 hours altogether. I had to go to do X-ray but the doctor could not find anything, because I have a meniscus (cartillage) torn what you cannot see in X-ray. He could not do anything, just told me to take Ibuprofen pill and go to the GP on the next day for referral to the Orthopedics. After that my friend's husband took us home, but for this time my knee was very swollen I really could not walk.

Másnap elmentem a házi orvoshoz, a beutalót december 11-re kaptam, tehát irány az ortopédia.
Este még átjött a magyar barátunk aki kvantum érintéssel gyógyította a lábamat. Ez a fajta gyógymód már kétszer segített, remélem most is fog.

Next day I went to the GP so I got the referral to the 11th December to the Orthopedics. One of my Hungarian friend came on the evening to heal my knee with quantum touch. This method of healing helped me twice, so I really hope it will help again.

Azóta Norbi kért a gyógszertárban erősebb gyógyszert, a neve Cuprofen. Két egész napig csak feküdtem, nem nagyon mászkáltam. Most már tudok járni, mozgatni a lábamat, de még óvatos vagyok, hiszen bármikor bedagadhat.

Also Norbi asked stronger pills from the pharmacy which is called Cuprofen. For two days I was just laying in a bed, I did not move. I can walk now, move my leg, but I am careful it can swell anytime again.

Nem volt egyszerű ez a pár nap, és nem tudom, ha nem műttetem meg a lábam, akkor ez bármikor előjöhet? A műtétnél elég nagy a rizikófaktor, lehet rosszabb lesz a térdem, a felépülés 2-6 hónap.

The last couple of days were not easy I do not know if I will not do the surgery my knee could swell anytime? The risk is very high with the surgery, it could be worse, and the recovery takes 2-6 months.

Szeretném kérni a segítségeteket, ha bárki ismer valakit akinek porc szakadása volt (meniscus szakadás), kérem jelezze nekem.

I would like to ask your help if you know anybody who had meniscus (cartillage) torn, please let me know.