Kanári Szigetek/Canary Islands- Gran Canaria

2007 óta, minden évben elmentünk Norbival nyaralni, kivéve tavaly, mert akkor jöttünk ki Angliába. Ezért idén mindenképpen el szerettünk volna menni, (mert ez az év eléggé leszívta az energiánkat) de egy darabig ez csak álom volt.

Since 2007 we went for a holiday in every year, except last year when we came to England. That is why we really wanted to go somewhere but it was just a dream for a short time.

Egyik nap nézelődtünk a neten, és találtunk egy nyaralást a lowcostholidays-en. Itt is, mint mindenhol akadályba ütköztünk, ezért azt a nyaralást lekéstük. Ezen felbuzdulva még jobban nekiálltunk, és találtunk egy nyaralást Gran Canarian.

One day we were surfing on the Internet when we found a holiday on  lowcostholidays. As usually there were barriers so we missed that one. But after that we found a holiday in Gran Canaria.

Először is bemutatnám a helyet, hol is helyezkedik el, majd pedig elmondom mi, mennyibe került.
Firstly I will show you where Gran Canaria is located, and tell you everything about costs.

A Kanári- Szigetek Spanyolország legdélibb autonóm közössége. Hét nagyobb és több kisebb sziget csoportját Marokkó partjaitól 125–200 km-re találjuk. A szigetek egy úgynevezett forrópont (köpenyoszlop) felett keletkeztek, ezért kizárólag vulkanikus kőzetekből állnak, mindegyikük közepén egy-egy vulkánnal. Szigetek: Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote, La Palma, La Gomera és El Hierro.

Canarian Islands are the most southern autonomous community of Spain. The group of islands contains seven bigger islands and several small islands, and it is located 125-200 km from the coasts of Morocco.
The islands were formed above the hot spot that is why they exclusively contain volcanic rock and in the middle of each island there is a vulcano.
Islands are: Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote, La Palma, La Gomera és El Hierro.

Ismét Wikipediáról szedtem le anyagot, mert nagyon jól leírja amit mi is megtapasztaltunk: Gran Canaria északi részén csapadékos éghajlatot találunk buja növényzettel és banánültetvényekkel, közepe kopár "holdbéli táj", déli partja pedig száraz, szinte sivatagos. Így aztán északon fejlett a mezőgazdasági élet: a vulkánok lankáin nem ritkák a szőlő-, banán- vagy dohányültetvények. Itt vannak a fontosabb városok; többek között Las Palmas, a sziget legnagyobb városa, a Keleti Kanári-szigetek fővárosa.

As the Wikipedia states at the North the climate is rainy with lush vegetation and banana plantations, in the middle of the island is bare, and at the South is dry with desert. That is the reason agriculture is developed on the North: grapes, banana and tobacco. And also on the North you can find the capital- and the biggest city of Gran Canaria, which called Las Palmas.

A szállásunk Maspalomas városban, a Tisalaya Parkban volt, ami 1 órányi sétára van a parttól. (azt hittük közelebb lesz, mikor néztük a térképet).

Our accommodation was in Maspalomas, in Tisalaya Park, which was 1 hour far from the beach. (we thought it will be closer).

Sok apartman van a Parkban, három medence (1 gyerekmedence, két felnőtt) és egy étterem.
There are lot of apartments in the Park, 3 swimming pool (1for children, 2 for adult) and a restaurant.

A szállással meg voltam elégedve. 143Fontba került két főre 7 éjszakára, ami kb. 42900Ft. A nappali egyben volt az ebédlővel és a konyhával. A fürdőben volt kád zuhanyzóval, wc stb. A hálószobában két egyszemélyes kényelmetlen ágy volt.

I was satisfied with the accommodation. It was 143pound/7nights. The living room, dining room, kitchen were together. There were bath with shower+ toilet in the bathroom. There were 2 single beds in the bedroom, which were very uncomfortable.

Kellett fizetnünk transzfert (30Font, kettőnknek, oda-vissza= 10ezer Ft) a reptértől a Tisalaya Parkig. A buszsofőr bácsi nem tudod angolul, így ha bárkinek valami baja volt, activityztek. Nem árt egy két alap mondatot megtanulni spanyolul, mert nem sokan beszélnek angolul. Nyilván hotelekben, étteremekbenn több nyelven beszélnek: angolul, németül, spanyolul és franciául is.

We had to pay for the transfer (30pound/2person/two way) from the airport to the Tisalaya Park. The bus driver could not speak English, so it was hard to speak with him. It is useful to learn couple of Spanish sentences, because lots of people cannot speak English. Of course in hotels, restaurants people speak English, German, Spanish and French.

Összesen 395Fontot (118500 Ft) fizettünk, ez tartalmazza a szállást, repülőjegyet, és a transzfert is két személyre 7 éjszakára.

All together we had to pay 395 pounds which contained the accommodation, flight tickets and transfer for two person for 7 nights.

A repülőút tőlünk 4 óra, és kb. 4000km. Most könyebb dolgunk volt, mert a gép nem Londonból indult, hanem East midlands reptérről, ami fél órára van Derby-tól. A repülőgép érintette egy kicsit Franciaországot, majd Spanyolországot, és Portugáliát, de az út többségében az óceán felett repültünk.

The flight took 4 hours, which was 4000km far from England. The plane departured from East Midlands, and not from London, so it was just half an hour far from Derby. We flown above France, Spain and Portugal, but most of the time we were above the ocean.

Az a csücsök Portugália csücske, amit a térképen látni lehet, ha visszamentek a bejegyzés elejére.
The corner is the part of Portugal which you can see on the map above.