Kanári Szigetek/Canary Islands- Gran Canaria 3.

Pénteken lementünk az óceánhoz 2-3 órát, ami eszméletlen jó volt. Tényleg ez a meleg idő egy kis szellővel annyira kellemes volt.

On Friday we went to the beach for 2-3 hours, which was magnificent. This hot weather with gentle breeze is just pleasant.

Az első bejegyzés megtekintéséhez kattints ide, a másodikhoz ide!
To read the first post click here, and here for the second one.

Ezt a kirándulást az óceán parton egy hölgy ajánlotta. Előre kellett fizetni, ezért féltünk, nehogy átverés legyen. Fél 3-ra volt megbeszélve a találkozó a recepciónk előtt, fél 4ig csak vártunk... Aztán megjelent egy nő, aki elmondta, hogy nem tudtak a busszal bejönni az utcába ahol a hotel van, ezért elvisz minket kocsival. (Kiderült ez a hölgy Jugoszláviából jött tizen x évvel ezelőtt).

This trip was offered by a lady from the beach. We had to pay in advance so we were afraid of hoax. The meeting was at 3pm at the reception of Tisalaya Park and we were waiting until 3.30pm. Then a lady arrived who said that the bus could not come to Tisalaya so she will give us a lift by car.

Busszal átvittek minket Puerto Ricoba, onnan pedig hajóval Puerto de Mogan felé. (elég béna a rajz, de a lényeg látszik) A hajón 25-en voltunk, + a 4fős személyzet. We went to Puerto Rico by bus, and headed towards to Puerto de Mogan. We were 25 on the boat with 4 member of staff.

A program egyik lényege az volt, hogy láthatunk delfineket. Hát nem láttunk :D

One of the main attractions of this programme was to see dolphins. We did not see any :)

Mindegy is, mert volt más program is, mint például a búvárkodás. Nekem valahogy ez nem ment, mert úgy éreztem mindjárt megfulladok, mert nem tudok még annyira biztosan úszni. De Norbi nagyon élvezte, készített is pár képet a víz alatt.

I did not mind, because we could snorkelling. I always felt that I will get drown, because I cannot swim well. Norbi enjoyed it very much, he took some pictures under the water.

Épp próbálok nem megfulladni :)
I am trying not to get drown

Nagyon durva volt látni, hogy sok hotel a sziklák legszélére vannak építve, vagy pedig nagyon magasan a hegy oldalban.

Lot of hotels were built on the edge of the mountains, or on the top of the hill-side.

A kirándulás tartalmazott egy vacsorát, és annyit ihattunk amennyit akartunk. + elvittek minket egy körre a banán csónakkal. (jetskivel húztak minket) Plussz pénzért lehetett jetskizni vagy siklóernyőzni.

This trip contained a dinner and drink as much we wanted + we could use the banana boat (they tugged us with a jetski).  For extra money there was an opportunity to rent a jetski or paragliding.

Ez a kirándulás 90Euro (kb. 25ezer Ft) volt kettőnknek. Ez volt a legdrágább kiadásunk a szálláson, repülőjegyeken kívül.

The trip cost 90euro for 2 persons. This was the most expensive expenditure besides the accommodation and flight tickets.

Ebben a bejegyzésben még kitérnék az éttermekre. Az elején ezzel is gondban voltunk, hiszen nem lehet mindennap nagyon puccos étteremben enni, mert azt nem bírja a pénztárcánk. Azt gondoltam, hogy mivel sziget, ezért rengeteg hal, tengerigyümölcsös kaját lehet venni. De nem. Mivel a gazdasági válság előtt nagy részt az angolok jártak a szigetre (Playa del Inglés jelentése: angolok tengerpartja), ezért mindenféle angoloknak kedvező ételekkel találkozhatunk: angol reggeli, steak, kevés hal.

In this post I would like to speak about restaurants. We had some problem because we could not afford to eat out everyday. I thought because it is an island there are lots of fish and seafood dishes. Before the recession most of the tourists were from England (Playa del Ingles means: the beach of the English people) therefore you can buy food which attracts English tourists like: English breakfast, steak, not much fish and seafood dishes.

Ami nem tetszett az éttermeknél az az, hogy külön behívó ember van, aki rátukmálja az emberre az éttermet. Valamelyik behívó nagyon akaratos, és erölteti a dolgot, van aki viszont kedves, és ésszerűen csalogatja be a vendégeket.
 Voltunk egy kínai étteremben, ahol 6Euróért per személy (1600Ft) annyit eszel amennyit akarsz. Ez egy elég egyszerű étterem volt.

What I did not like, that there was a host at every restaurant who invites people for a dinner. Some of them were forcing so hard, but there were some nice and friendly hosts.
We were in a Chinese restaurant where you can eat as much as you want for 6euro. This was a simple restaurant.

Mikor átsétáltunk Playa del Inglés-be akkor találtunk egy annyit eszel amennyit akarsz éttermet. Ez már drágább volt, 10.95Euro (kb. 3000Ft) per személy, de sokkal több fajta étel volt. Nekem a legjobban a tengerigyümölcsös ételek tetszettek. Volt egy halászlé, de ebben rákok is voltak meg mindenféle ilyen kütyü. Rákot ettem csak úgy magában, de lehetett volna grill ételt is kérni. Voltak saláták, levesek, előételek, paella, desszert- süti vagy fagyi. Nekem nagyon tetszett ez az étterem: www.buffetlascamelias.com

When we went to Playa del Inglés, we found a restaurant where you can eat as much as you want. This was more expensive than the Chinese, it cost 10.95euro/person, and there were many types of food. I like the seafood dishes so I ate seafood soup and prawn. There were grilled food, salads, soups, starters, paella, desserts, ice-creams. I really liked this restaurant: www.buffetlascamelias.com

Utolsó nap szerettünk volna elmenni valami nagyon szép étterembe. Az óceán parton egymás melett vannak az éttermek, tehát a kínálat nem volt szegény. Ahogy említettem, valamelyik behívó okosan invitálja az embereket, mint például ebben az étteremben. Először megnéztük a menüt, nekem már az is tetszett, majd pedig a behívó megmutatta a konyhát, ami teljesen lenyűgözött. Az étterem neve: Grand' Italia. A pincérek nagyon profik voltak, kedves, és természetesen több nyelven is beszélnek. Összesen 45.99 Eurot (12750Ft) fizettünk, de mindent pénzt megért, mert nagyon jól éreztük magunkat.

On the last day we wanted to eat in a very nice restaurant. There are lot of restaurants on the beach. As I mentioned before there are hosts at every restaurant. Firstly we looked at the menu, and then the host invited us to see the kitchen, which was very nice and tidy. The restaurant’s name is Grand’ Italia. The waiters were professionals, nice and spoke many languages. We paid 45.99 euro but it worth every penny because we really enjoyed it.

Talán kétszer ettünk a szállásunknál lévő étteremben is. Ott 20Euróból (5500Ft) ketten megebédeltünk, de nyilván nem olyan minőség volt, mint mondjuk az olasz étterem.

We ate twice at the Tisalaya Park. From 20euro both of us could eat, so it was very cheap but the quality was not as best as the Grand’ Italia.