Higgy magadban és sikerülni fog! Believe in yourself and you will make it!

Habár már két bejegyzés is kész van, egy olvasóm levelének köszönhetően inkább mára egy másik témát választottam.
Two blog posts are completed, but thanks to one of my readers I chose another topic for today.



Hol kezdtem?
4 évvel ezelőtt amikor elindultam Angliába, naívan nem gondoltam, hogy az egész életem fenekestől fel fog fordulni. Emlékszem, a legelső munkahelyem (amit soha nem fogok tudni elfelejteni), egy gyárban volt, ahol 8-10 órát kellett állni (még szünetben sem lehetett leülni) és ajándékkártyákat kellett beletenni a keretbe. Több százat naponta. Elmondhatatlanul örültem, hiszen az ügynökség már a regisztrációt követő másnap ajánlott munkát, nem kellett heteket, hónapokat görcsölnöm az első munkáért viszont tudtam, hogy nem ezt szeretném csinálni egész életemben. Ott határoztam el, hogy addig megyek míg meg nem találom azt a munkát amit igazán szeretek.

Where did I start?
4 years ago when I moved to England I have not thought naively, that my whole life will change totally. I remember my first job (which I will never be able to forget) was in a factory where I had to work 8-10 hours standing (we could not even sit down in our break) and we had to put gift cards into frames. Hundreds a day. I was incredibly happy, as the agency could give me a job on the next day after registration, so I did not have to struggle for weeks and months to find a job but I also realised this is not the job I want to do in my entire life. I have decided there and then that I will go until I will find a job I really like.


Hol vagyok most és mit dolgozok?
Július végétől az egyetem Online Oktatás nevű részlegén dolgozok mint Személyi Asszisztens aki az egyetemi menedzsereket és az igazgatót segíti. Meetingeket szervezek belsős egyetemi dolgozókkal és külsős partnerekkel is. Előkészítem a dokumentumokat és a napirendet (agenda) az egyetemi igazató és a menedzserek számára. Nem írok le mindent, de sok feladatom van, kitölti az egész napomat. Nagyon élvezem ezt a munkát, hiszen pontosan az erősségeimre épül, viszont rengeteget tanulok.

Where am I and what do I work?
Since the end of July I work as a PA to Academic Managers and Director on the Online Learning department of the university. I arrange meetings with internal staff and external partners as well. I prepare documents and agenda for the director and to the managers, too. I am not listing my other tasks but I have so many things to do, I am busy all day. I really enjoy this job, because it really relies on my strengths but I also learn a lot.
(Forrás/Source)
Azt gondolom, hogyha nekem sikerült 4 év alatt eljutnom a gyári munkás pozíciótól a személyi asszisztens munkáig, akkor másnak is fog. Mi kell hozzá? Elmondom!

I think if I could change my career from a factory worker to a PA position under 4 years, then you can do it as well. What do you need to do? I will tell you!
  • Nyelvtudás: Hiszen nyelvtudás nélkül nem fogsz tudni elhelyezkedni. Ha nem tudsz angolul, vagy nem olyan szinten mint azt a jövőbeni munkád megköveteli, akkor állj neki tanulni már ma! Ez máshogy nem megy. Írtam a nyelvtanulásról egy bejegyzést, itt.

    Learn the language: If you cannot speak the language you cannot get a better job. If you think you cannot speak English well or you do not speak on a certain level, then start learning today!
    I wrote a blog post about it here.
  • Tudni akarás/ Tanulás: Élethosszan tartó tanulás. Nem feltétlenül kell drága tanfolyamokra járni, otthon is el lehet sajátítani a különböző képességeket, de az interneten vannak ingyen tanfolyamok is. Érdeklődj a helyi önkormányzatnál, college-ban, egyetemen az ingyen tanulás lehetőségeiről. Vagy, ha igenis kell pénzt belefektetni a tanulásba, akkor nézd meg melyik tanfolyam/szak éri meg a legjobban. Érdemes college-ba, egyetemre járni? Ha igen, melyik szak számodra a legmegfelelőbb?
    Az én példámon keresztül is látjátok mennyire megéri egyetemen tanulni. Nem csak a munkapiacon lettem erősebb, de sokkal több embert is megismertem a sulinak köszönhetően (és persze még sorolhatnám miért is jó egyetemen tanulni, de ezt egy másik bejegyzésben külön leírom). Itt írtam a továbbtanulásról.

    Want to know more/Learning: Life long learning. You do not have to spend a fortune on learning, you can teach yourself from home and you can find free courses online. Ask the local government, colleges, universities about free learning. But if you have to invest some money into learning then check which course worth to do. Should you go to College or University? If so, which course suits you the best?
    Based on my example you can see that it does worth studying in a university. It is not just that I became more valuable on the job market but also met with many people thanks to university (and of course there are more things why I love to study in a university, but I will write a separate post about it later). I wrote a blog post about further education here.
  • Elszántság és Határozottság: Tűzz ki egy adott célt magad elé egy x időn belül és tegyél meg mindent annak érdekében, hogy sikerüljön. Például 5 hónapon belül Csoportvezető/ Manager/ Irodai munkás szeretnék lenni. Írd át az önéletrajzod (hogy az adott munkához igazodjon), írd meg a motivációs leveledet, kezdj el jelentkezni munkákra, készítsd fel magadat egy személyes-, és telefonos interjúra. Ne figyelj azokra, akik bármilyen negatívat mondanak, hogy ez neked miért nem fog sikerülni. Dehogynem fog, miért ne sikerülne elérned az álom melót???

    Determination: Set up a target within a certain time preiod and do everything you can to achieve that. For example in 5 months I want to be a Supervisor/Manager/Office worker. Start it by re-writing your CV (to tailor it to that particular job), write your motivation letter, start applying for jobs, prepare yourself for a face-to-face and telephone interview. Do not pay attention to those people who tells you you cannot make it, why would you not be able to. Of course you can make it and you will get your dream job!!!
  • Talpraesettség és Magabiztosság: Ahogy már az előbb említettem, ne hagyd, hogy bárki is lehúzza a kedved és az önbizalmadat. Igenis, írd össze az erősségeidet és a képességeidet, legyél magabiztos és mondd ki, hogy 'én igen is és ebben jó vagyok'. Ne becsüld le magad és ne hagyd, hogy ezt mások megtegyék veled. Higgy magadban!

    Confidence: As I have mentioned previously, do not let other people lower your confidence. Write down your strengths and your skills, be confident and say 'Yes I am good in this'. Do not underestimate yourself and do not let other people to do the same with you. Believe in yourself!
Recepciósként/Working as a Receptionist

Sajnos sokszor látom, hogy az emberek alábecsülik magukat és nem látják az értékeiket, a pozitív dolgokat önmagukban. Ülj le és írdd össze az összes pozitív dolgot magadról, ne is gondolj a negatív dolgokra. Kit érdekel, hogy miben nem vagy jó??? Az a fontos, amiben jó vagy, amit szeretsz csinálni.

Unfortunately many times people underestimate themselves, they cannot see their values and the positive things in them. Sit down and write down all the positive things about what you think about yourself and do not even think about the negatives. Who cares what you are not good at??? The most important thing is to realise what you are good at and what you like to do.

Ugyanakkor az sem jó, ha kimondjuk igen én jó vagyok ebben és nem is kell fejlődnöm tovább. Óóóóó dehogynem! Gondolkodj, kutass és nézelődj, hogy hogyan tudnál fejlődni , hogyan lehetsz jobb és jobb. Beszélgess emberekkel! Vedd fel ismeretlen emberekkel is a kapcsolatot, érdeklődj és kérdezz. Ez mind és mind segít abban, hogy megtaláld az utadat vagy pedig, hogy megtaláld a megfelelő eszközt céljaid elérésében. Itt arra gondolok, hogy lehet az a valaki éppen nem tudja a választ a kérdésedre, de tovább tud küldeni ahhoz az emberhez aki fog tudni segíteni vagy esetleg ajánlanak egy tanfolyamot/ munkát ami szintén segíthet.

But on the other side, it is not right if we say, yes I am a good in this and I do not even have to improve. Of course you have to improve. Think, research and look around how you could improve, how you could be better and better. Speak with people! Even get in touch with strangers, ask them about things you are interested. This will also help you to find your way or to find the tool to achieve your goal. By this I mean maybe that person cannot help to you but he know somebody who can help or he can recommend a course or job which will support you in the future.

Figyelj a jelekre! Én úgy tartom, hogy a sors segít bennünket abban, hogy megtaláljuk milyen irányba kell haladnunk. Például vendéglátásban kezdtem el dolgozni mikor kijöttünk Angliába, viszont az egyetemen a vendéglátásban is a HR-t kerestem, azt, hogy az alkalmazottaknak hogyan lehetne jobb úgy, hogy a cég is profitáljon belőle. Aztán recepciósként egyre több emberrel beszéltem akik bátorítottak, igen is, ha ez az álom akkor töretlenül menni kell érte. Első lépésként átjelentkeztem az egyetemen HR szakra, majd több 10 önéletrajz elküldése után, megkaptam az első angol HR adminisztrátori munkát. Sikerült, ezaz!! Viszont itt nem áltam meg, hiszen azt néztem, hogyan tudok fejlődni, mit kell tennem ahhoz, hogy jobb legyek. Pontosan 1 éven belül sikerült is a jelenlegi munkámat megkapnom, ami szintén egy jel, hogy igenis valamit jól csinálok és ebbe az irányba kell haladnom.

Pay attention to the signs! I think that everything happens for a reason, the signs direct us to the right direction. I have started working in the hospitality industry when we moved to UK, but I tried to find HR in hospitality as well, like how could something be better for employees but the company can make an advantage of it as well. Then as a receptionist I spoke with many people who encouraged me to go and follow my dreams. Firstly I changed my course to HR, then I applied to many jobs, and then I got my first HR admin job in England. I have got it, well done! But I have not stopped there, I always looked for opportunities to improve. And then exactly within a year I got my recent job, which is a good sign again, showing that yes I am doing something right and I have to go to this direction.

Semmiképp se add fel! Menj és csináld, ne félj a változástól! Inkább örülj neki, hogy valami mást fogsz csinálni, valami olyat amit remélhetőleg mindig is akartál és a javadat fogja szolgálni.

Never give up! Go and do it and do not be afraid of any changes! Instead, be happy that you will do something different, something what you hopefully always wanted to do and serve you well.
Kövesd az álmaidat és soha ne add fel!
(Forrás/Source)

Amikor kijöttem Angliába egy két ember támogatott. De mióta elhatároztam magam, hogy igenis elérem a céljaimat azóta mintha az egész világ mögöttem állna.
Frissítés: Ez a bejegyzést 2014-ben írtam. Azóta már több munkám is volt, de jelenleg HR Tanácsadóként dolgozok. Az egyetemet is sikerült befejeznem első osztályú diplomával. Látod, ha nekem sikerült, neked is fog.

When I came to UK just a couple of people supported me. But since I decided that I will achieve my dreams I feel like that the whole world supports me.
Update: I wrote this post in 2014. Since then I had some jobs and currently I work as a HR Advisor. I have completed my uni studies as well with first class honours. If I could do it, you can do it!