Mostanában/Nowadays

Kedves Blog Olvasóim,
Dear My Blog Readers,

Ismét nem tudtam írni már egy jó ideje, elmagyarázom miért, és, hogy mik történtek velünk mostanában.
Again, I could not write for a long time, in this post I will explain you why and what happened with us recently.



Szóval körülbelül november óta kerestem gyakorlati helyet, ahol HR- en gyakorlatozhatnék egy évig. Nagyon nehéz bekerülni a cégekhez, nagy a túljelentkezés, tehát ez nem nagyon ment. Aztán kb. március óta elég aktívan elkezdtem rendes munkát (és gyakorlatot) keresni, hiszen hiába szerettem a recepciós melót, már nagyon szerettem volna HR adminisztrátorként dolgozni.
Volt 2 telefoninterjúm és 2 rendes interjúm, de volt, hogy azért nem vettek fel, mert azt mondtam nem tudok egyből kezdeni, vagy csak egyszerűen nem én voltam a befutó... kb. 100-120 önéletrajz elküldése után és ennyi válasz után, eléggé lehangolódtam, hiszen az gondolom jó lennék HR-esnek, van is tapasztalatom, épp csinálom a diplomát ebben a szakirányban, plusz még van az NVQ-s Üzlet és Adminisztrációs képzésem. Szóval nem nagyon értettem mi lehet a baj, mit csinálok rosszul.

So approximately since November, I was looking for a placement, where I could work as an intern. It is really hard to get a job, because there is a massive over application, so it did not really work. Then, since March I have started to look for a normal job/placement, because although I loved working as a receptionist, I really wanted to do HR administration work. 
I had 2 telephone interviews, 2 face-to-face interviews, but they did not employ me, because I said I could not start immediately, or I just was not the proper employee they were looking for.. After sending about 100-120 CVs, and with all of the above mentioned responses I felt depressed because I think I would be good as a HR person, I  have experience, doing my degree in HR, plus have NVQ in Business and Administration. So I really did not understand what was the problem, what did I do wrong.

Aztán az egyetem munkaközvetítő ügynöksége küldött egy emailt (minden diák kap értesítést munkákról, aki feliratkozik), hogy HR Adminisztrátort keres egy cég 6 hónapra, azonnali kezdéssel. A hotelben a menedzserem tudta, hogy keresek gyakorlatot, ezért nem féltem, hogy ne engedne el azonnal, nem kell le dolgozom a felmondási időt (1hónap). Tehát jelentkeztem a hirdetésre, és két nap múlva felhívtak, hogy menjek interjúra, ami múlt hét csütörtökön volt reggel 9kor. Kb. 2 órát utaztam két busszal (csak oda), de jó érzésem volt az interjúval kapcsolatban, szóval nem is volt kérdéses, hogy megyek-e. A cég nagyon emlékeztet arra a cégre, ahol anno HR-esként dolgoztam Magyarországon, ezért már is kényelmesen éreztem magam, semmi sem feszélyezett.

And then, the university's employment agency sent an email (every student receive emails about jobs who subscribed) that a company is looking for a HR Administrator for 6 months, with an immediate start. My manager in the hotel knew that I was looking for a placement, so I did not afraid that he would not let me go, without working the notice period (1 month). So I applied for the advetisement, and after 2 days they called me that I have to go for the interview which was on last Thursday at 9am. I travelled 2 hours by 2 buses (just one way to the workplace), but I had a good feeling about the interview so it was not a question to go and try. This workplace really reminds me to the place where I worked before as a HR administrator in Hungary, so I already felt confident and comfortable.

Először találkoztam egy HR adminisztrátorral, aki kicsit elbeszélgetett velem, és adott egy feladatot. Volt 10 munkafolyamat, és azokat kellett fontossági sorrendbe rakni, elmagyarázni miért döntöttem így, mennyire fontos a munka- mennyire gáz ha nem csinálom meg időben, és végül, hogyan oldom meg a feladatot. Mind erre 20 percem volt. Könnyűnek hangzik, de nem volt az, eléggé sokat töprengtem rajta. Sajnos nem tudtam befejezni időre, de azt mondták nem baj, a lényeg, hogy lássák, hogyan gondolkodom.
Ezután a HR csoportvezetővel, és a Site HR Manager-rel (aki a mi gyárunk HR managere, mert 5 gyár van szerte Angliában) volt interjúm, ahol kérdezgettek külön HR-rel kapcsolatos kérdéseket, és ismét mint a legtöbb interjún olyan kérdések voltak, ahol egy szituációval kellett reagálnom. Első kérdés, meséljek magamról. Tök őszintén elmondtam, hogy honnan jöttem, miket dolgoztam (mosogató, pincér, takarítás, gyári meló, recepció) mit csinálok az egyetemen, stb. További kérdések: Hogyan készültem fel az interjúra? Mit csinálok akkor (és volt-e rá példa), hogy ellent mondtam egy csoportnak, akik teljesen egyetértettek, viszont én nem értettem egyet az adott dologgal/döntéssel? Volt- e olyan, hogy a managerem nélkül hoztam meg fontos döntést? Meséljek el egy szituációt, amikor telefonon kellett valamit megértetnem valakivel? (nem egy egyszerű telefonbeszélgetést vártak, hanem ha volt panasz, vagy valami komplexebb ügy), Mondjak egy példát csoportmunkára? Hogyan érzem magamat ha csoportban kell dolgoznom?, Tudok-e példát mondani arra, hogy egy problémát egyedül oldottam meg?, Ha valamit még sosem csináltam, hogyan állok neki a feladatnak? Honnan gyűjtök anyagot a kutatáshoz?

Firstly, I met with a HR administrator, who spoke with me a bit, and gave a task. There were 10 tasks which I had to prioritise, explain why I decided that way, how important is that task- how big is the risk not doing it in time and finally what are the next steps to take. I had 20 minutes for this. It sounds easy, but it was not, I thought a lot about it. I could not finish it in time, but she said, there will not be a problem from that, managers just want to see how I think.
After that I had the interview with the team leader of HR and the Site HR manager (who is the Hr manager of our site- there are 5 factories in UK), where they asked about HR related questions, and like on most interviews, I had to answer to a question with a situation. First question was to speak about myself. Totally honestly I told them where I am from, what I worked (pot wash, waitress, cleaner, factory worker, receptionist) what I do in uni etc. More question: How did I prepare for the interview? What did I do and was there any situation where my opinion was different than a group of people who agreed? Was there any situation when I made decision without my manager? Describe a situation when I had to deal with a complex/complicated problem over phone? Did I work in a team? How do I feel when I have to work in a group? Can I say an example when I solved a problem alone? If I have never done something before, how do I start doing that task? Where do I collect the data for the research?

Általában problem solving (probléma megoldás), decision making (döntéshozás), communication (kommunikáció), team work (csoportmunka), independent (függetlenség), specific knowledge/skills (és specifikus tudásra/képességre, ami kell a munkához), kérdeznek rá, ezekre jó egyből reagálni példával, mert akkor látják, hogy jól felkészültél az interjúra.

Usually there are questions about problem solving, decision making, communication, team work, independent, specific knowledge/skills, it is really good if you can answer immediately, so they see you are well-prepared for the interview.

Tényleg nagyon jól éreztem magam az interjún, nem csak munkabeli példával lehetett válaszolni, hanem otthoni/egyetemi bármilyen, csak válaszoljon a kérdésre. Például meséltem az egyik beadandóról, ami arról szólt, hogy egy cég vállalati felelősségvállalásáról (corporate social responsibility) kellett csinálni egy videó prezentációt csoportban, majd a videó prezi alapján a kutatásunkat összefoglalva kellett egy reportot írni, amelyben különféle témákban (Környezeti-, gazdasági-, szociális-, a cégben érdekeltekről, és önkéntesség) kellett elemezni a céget, majd a végén eldönteni, hogy etikus-e a cég (etikusan hoznak-e döntéseket) és tanácsot adni, hogyan lehetne még jobb, még etikusabb az egész. Szóval, ezt a projektet elmeséltem, és a Site HR Manager teljesen el volt ragadtatva, és megkérdezte „Na és etikusak?” Erre csak annyit mondtam, hogy szívesen odaadom a reportot, és akkor el tudja dönteni, de szerintem amúgy azok, csak be kellene tartani a tanácsaimat és akkor még jobb lenne. :) No, ebből az egészből annyit szűrtek le, hogy tudok csoportban dolgozni és egyedül is, képes vagyok kezelni a számítógépet (videó prezentáció), elemezni és tanácsot is tudok adni, tehát átlátom a „problémát” és erre megoldást tudok találni.

So I really felt confident on the interview, and I could say examples not just from my previous work experiences, but also from uni or home. For example I spoke about one of my assignment where we (as a group) had to make a video presentation about the Corporate Social Responsibility (CSR) of a company. Then based on the video presentation I had to conclude my research in a report where I analysed the company's CSR within five topics (environment, economic, social, stakeholder, voluntariness) then decide whether the company is ethical (make their decisions ethically) and made recommendation how they could improve. So I told this story to them and then the Site HR manager was really impressed, and she asked: "Are they ethical?" I replied that I am happy to give the report to her to read so she can decide, but I think yes, they are, but they should use the recommendations I made, then they could be better. :) So from all of these, they could already see I am able to work in a team and alone as well, use computer (video presentation), analyse and make recommendations, so I understand the whole issue and I can find solution for it.

Az interjú a plusz feladattal az elején kb. másfél óra volt. Visszaindultam haza felé (már nem voltam a városban) amikor is az interjú vége után 2 órával, vissza is hívtak, hogy enyém a meló.. Ha nem a Primark öltözőjében lettem volna, valószínüleg sikoltottam volna Még aznap elküldték a megerősítő emailt, hogy igen, enyém a meló, és az egészségügyis papírokat, mert, hogy másnap pénteken már mentem is vissza egészségügyi vizsgálatra.

The whole interview with the task at the beginning altogether last for one and half hour. I went back home (I was not in town) when after 2 hours of the interview I got a call that I got the job.. If I was not in the changing room of Primark, I am sure I would have screamed :) On the same day they sent me the confirmation email, and the health check papers, because on the next day Friday, I went for Health check.

Ez a vizsgálat minden lefedett: instant drog teszt (vizeletből), szem vizsgálat, súly- magasság, általános kérdések (volt/van-e ilyen olyan beteg (rák, cukorbeteg) a családban, van- e bármilyen problémám a hátammal/lábammal stb). Ez kb fél óra volt, ezután megkaptam a szerződésem (ekkor tudtam csak meg, valójában mennyi a fizetésem), meg mindenféle egyéb papírt.

This health check covered everything: instant drug test (from urine), eye examination, weight and height, general questions (was/is there anybody in the family who has cancer/diabetis or any other illness, do I have any problem with my back/leg etc.) This lasted for half an hour, after that I got my contract (that was the first time when I see my salary) and all the other paperwork.

Hétfő szünnap volt, ezért csak kedden tudtam kezdeni.
Orsy végre HR adminisztrátor!!! 1 hete már dolgozom, de még mindig nehéz elhinni. De ezt elmesélem egy következő bejegyzésben. :)

Monday was a bank holiday, so I started on Tuesday. 
Orshy is finally a HR administrator!!! I started almost a week ago, and it is still hard to believe it. But I will speak about this in another post. :)