2013 Év összefoglaló/ Review of 2013

Mit is írhatnék 2013-ról? Hogy mindent így terveztem el ahogy történt? Vagy semmit sem terveztem csak sodródtam az árral? Hogy voltam fent és lent? A mai bejegyzésből kiderül.

What could I write about 2013? I have planned everything as it happened? Or I have not planned anything and just went with the flow? I have been up and down? I will tell you in this post today.

Ott hagytuk abba 2012 decemberében, hogy recepciósként dolgoztam egyetem mellett (HR és Üzleti menedzsment szakon tanultam). Szerettem a recepciózást, sokat javított a mindennapi angol beszédemen és magabiztosabb lettem. Az egyetem is tetszett hiszen végre tényleg azt tanultam amit igazán szerettem volna, habár az első félévet kevésnek éreztem.

So back in December 2012 I have finished my story, when I worked as a receptionist while was doing university (HR/Business course). I liked working as a receptionist, my everyday English improved and I became more confident. I also liked uni because finally I learnt what I really wanted but I felt the first semester was not that challenging. 
Az egyetem második féléve nagyon tetszett, iszonyatosan jó feladatokat kaptunk (prezentációk, kutatások, írásbeli és szóbeli "vizsgák"). Imádtam munkajogot tanulni, pedig eleinte nagyon féltem tőle.
Kb. márciustól elkezdtem jelentkezni HR-es, adminisztrátori állásokra, hiába szerettem a recepciót, többet, mást szerettem volna.

I really liked the second semester, we had good projects (presentations, research, writing and oral "exams"). I enjoyed learning employment law, however I was afraid of it at first time. 
Then, from approx. March I have started looking for HR, administration job, because however I liked reception, I wanted something different.

Ekkor jött képbe egy élelmiszeripari cég, ahova HR adminisztrátort kerestek. Elmentem az interjúra, ami életem egyik legjobb interjúja volt, sosem felejtem el. Az interjú után 2 órával már vissza is hívtak, hogy enyém az állás. A föld felett lebegtem, sosem voltam még ennyire boldog egy munka miatt. Az kicsit később derült ki, hogy sajnos a csodálatos angol tömegközlekedésnek köszönhetően napi 5 (!) órát kellett utaznom, de nem érdekelt. El nem tudom mondani mennyire örültem, amikor megkaptam a céges laptopomat, az asztalomat, email fiókomat stb. Aztán sajnos idővel kiderült, hogy 2 kollégám nagyon ellenséges volt minden új munkatársukkal (köztük velem is), nagyon rossz volt a hangulat az irodában, néma csöndben dolgoztunk. Nem tudom elviselni, ha valaki lenéz és úgy beszél velem mint ahogyan ők tették. Nem sokat hezitáltam, 3 hónap után felmondtam, és nem érdekelt ha nem kaptam volna új melót egyből, csak szabadulni akartam a helytől, az emberektől (persze nem mindenkitől) és az irdalmatlan hosszú bejárástól. Itt tudod elolvasni az eredeti bejegyzést.

That is when a food company was looking for a HR administrator. I went for the interview, which was one of the best interviews in my life, I will never forget. 2 hours after the interview they called me back, and I got the job. I was over the moon, I have never been this happy because of a job. A bit later we found out, that unfortunately thanks for the amazing British public transport I had to travel 5 hours (!) a day, but I did not mind. I cannot tell how happy I was when I got my company laptop, my desk, my email account etc. But then after a while I realised that two of my colleagues were hostile with every new employee within the office (including myself), the atmosphere was unbearable, we were working in silence. I cannot tolerate when someone look down on someone, and spoke as they did with me. I did not hesitate a lot, after 3 months I resigned, and I did not care if I would not get a new job immediately, I just wanted to get away from the place, the people (not everbody of course) and the extremelly long commuting. Check the original blog post about it here.

Még mialatt dolgoztam a chips cégnél, találtam egy álláshirdetést és éreztem ez az amit meg kell csípnem. Ahogy felmondtam, következő héten mentem interjúra, majd másnap pedig közölték, hogy megkaptam a munkát. Elállt a szavam. Egy nagyon híres cégnél kaptam HR adminisztrátori állást. Minden vadonatúj (még nincs két éves az épület), iszonyat kedves kollégák (még 5 hónap elteltével is), jó munka, lehetnek ötleteim, és értékelik amit csinálok. És ez nagyon jó érzés. Itt tudod elolvasni az eredeti bejegyzést.

While I was working at the food company I have found a job advertisement, and I felt that is what I need. As soon as I resigned, I have been invited foor an interview, and on the next day I was told that I got the job. I was totally speechless. I got a HR administrator job at a very famous company. Everything is brand new (the building is not even 2 years old), extremely nice colleagues (even after 5 months), great job, I can have ideas and I am valued for my work. This is a very good feeling. Check the original blog post about it here.

Márciusig szólt a szerződésem, de meghosszabbították június végéig, utána pedig meglátjuk, hogy mi lesz. Lehet határozatlanná válik a szerződés, lehet lesz valami másik munka cégen belül, nem tudom még mi lesz. Nem tudom, hogy a harmadévet hogyan fejezem be az egyetemen, levelezőn (még 2 év), nappalin (még 1 év), vagy Open University-n, interneten elvégezhető egyetemen. (1 év).

Originally my contract would have been ended at the end of March, but then it has been extended until the end of June, and after that we will see what will happen. Maybe my contract will be changed to permanent, there might be an internal vacancy, I really do not know what will happen. I am also not sure how will I finish the 3rd year of uni, maybe in part-time (another 2 years), full-time (one more year) or on Open University (one more year).

Novemberben elkezdtem a jogsit csinálni. Már 16 órát vezettem összesen, nagyon élvezem. Már csak a KRESZ vizsgát kell megcsinálnom, venni még kb. ugyanennyi órát, és már mehetek is a forgalmi vizsgára. Nagyon várom már, hogy legyen jogosítványom, olyan ez mint egy álom. Soha nem gondoltam volna, hogy valaha vezetni fogok.

I have started doing my driving licence in November. I have driven already 16 hours, which I really enjoy. I just have to do the theory test, take the same number of lessons and then I can go to the practical test. I am really looking forward to have my licence, this is like a dream. I have never thought that I will ever drive. 


2014-re nincs sok tervem, de azért persze mindig agyalok, hogy mit hogyan lehetne csinálni. Terveim között szerepel a jogsi befejezése, egy angol munkajogi tanfolyam elvégzése, valahogyan elkezdeni a harmadévet egyetemen, egy kis saját autó és a legnagyobb vágyam: egy saját ház. Nem bánom, ha az utolsó kívánság 2015-re marad.
Szeretném ha a blogom is fejlődne, csak valahogyan össze kellene egyeztetnem a munkát, a magánéletemet és a blogot. Rengeteg gondolatom van, csak nincs elég időm kiírni őket. Gondolkodom, hogy esetleg készítenék videókat, de ehhez még nekem is össze kell szednem a bátorságomat. Szívesen várom a véleményeteket a videókészítésről, a blogról, bármiről.

I do not have many plans for 2014, but of course as always I am thinking what more I could do. I would like to get my driving licence, do a British employment law course, somehow start the 3rd year of uni, buy a little car for myself and the biggest wish is to buy our own house. I do not mind if my last wish will be fulfilled by 2015.
I would like to improve my blog, but then somehow I have to prioritise my time around my work, private life and my blog. I have a lot of thoughts but I do not have enough time to write them out. I am thinking about making videos, but I have to gather a bit of courage for that. I am really happy to read your opinion about making a video, about my blog and everything.


Azt gondolom, ez az év sem volt egyszerű, de most boldog vagyok. Norbinak is nagyon jó állása van, rendszergazda a Rolls Royce- nál. Ha meg kellene fagyasztanom a pillanatot, akkor azt hiszem ez most lenne.

I think this year was not easy as always, but now I am happy. Norbi has a great job as well, he is an IT service support engineer at Rolls- Royce. If I have to freeze the moment, this could be it.

Végre, 3 és fél év után elértük amit akartunk. Nagyon nehéz volt, szavakban nem tudom kifejezni, de most már megérkeztünk, itthon vagyunk, és boldogok.

Finally after 3 and half years we have achieved what we wanted. It was extremely hard, I cannot even express it with words but we have arrived, we are at home and happy.

Köszönöm, drága blog olvasóim, hogy olvassátok az én kis internetes naplómat. Még mindig nagyon szívesen várom az emaileket, Facebook üzeneteket, igyekszem hamar válaszolni rájuk.

Thank you my dear blog readers to read my little internet diary. I am still looking forwar to read your email, Facebook message and I try to answer them as soon as I can. 

Nektek milyen volt 2013? Mit vártok 2014-től? Mit változtatnál a blogomon?
How was your 2013? What do you expect from 2014? What would you change on my blog?

Instagram: Orshyphoto
Facebook: https://www.facebook.com/szucsorsi.blogspot
Email: orsyanglia@gmail.com