Jelentkezés egyetemre az Egyesült Királyságban/Applying to university in UK

Sok e-mailt kapok azzal kapcsolatban, hogy hogyan kell jelentkezni egyetemre az Egyesült Királyságban.
I receive a lot of emails about applying to a university in UK.


A UCAS nevű honlapon kell jelentkezni egyetemre, ami olyan, mint otthon a Felvi. Ezen az oldalon kell kitölteni minden dokumentumot a jelentkezéshez, ők bonyolítják le az egész folyamatot. A Youtube-on találtam pár hasznos videót a jelentkezéssel kapcsolatban, ezeket érdemes megnézni.

If you want to apply to a university in UK you have to go to UCAS webpage. You have to fill out documents to apply there and they do the whole process for you. I found some very useful videos on Youtube:

UCAS jelentkezés/UCAS Application:


Kísérőlevél/Personal statement:

Nemzetközi tanulókról/International students:

Találtam még hasznos honlapokat is:
I found some useful websites:

Ezen az oldalon leírják mennyibe kerül a jelentkezés UCAS-on.
On this webpage is about How much does the application cost on UCAS?

Ez a honlap a UCAS-t mutatja be és a jelentkezési folyamat menetrendjét dátumokkal együtt.
This website is about UCAS, and about the application process with the timetable. 

Minden tanulónak, akinek nem az angol az anyanyelve le kell tennie egy nyelvvizsgát. Ezen az oldalon leírják, hogy milyen nyelvvizsgákat fogadnak el vagy éppenséggel nem fogadnak el, de ez egyetemtől/college-tól függ! Én az IELTS nyelvvizsgát ajánlom, én is azt csináltam meg. Otthon is le lehet tenni, és elfogadják Ausztráliában, Amerikában, Angliában stb. Szeretnék az IELTSről írni egy bejegyzést, de amikor 2 éve én megcsináltam írtam egy bejegyzést a tapasztalataimról: Itt olvashatjátok.

If English is not your first language you have to take a Language exam. This website lists all types of language exams which can be accepted or not depend on the university or college. 

Lehet még jelentkezni az egyetem honlapján is, de erről nincs nagy tapasztalatom. A kiválasztott egyetem honlapján lehet írni a tanszékvezetőnek, vagy valami irodai asszisztensnek jelentkezéssel kapcsolatban, vagy pedig van egy fül Applying (az alsó képen egy piros körrel ábrázoltam)

You can also apply to a university on the university's website, but I do not a lot about it. You have to go to your chosen uni's website and write a letter to a programme/course leader or to an admin about application or you should find Applying on the Menu bar. (I illustrate with a red circle on the picture below)



Most, hogy megcsináltam ezt a képet, eszembe jutott, hogy a mi egyetemünktől ingyen! lehet prospektust rendelni a szakokról. Ezt én még otthon megrendeltem és teljesen ingyen kihozták a megrendeléstől számítva 2-3 héten belül. (A képen egy piros négyzettel jelöltem hol találod meg a honlapon)

As I made this picture it just came into my mind that you can order a prospectus from our university for free. I ordered it from Hungary 2 years ago, and I got it in 2-3 weeks after ordering and for totally free. (I illustrate where you can find it on the website with a red square on the picture.)