Új munka/New job

Ismét új munka. Akik követik a Facebook oldalamat, tudják, elkezdtem dolgozni a Holiday Inn-nél recepciósként. Tavaly szintén ezt a munkát szerettem volna, de amikor lehetőségem lett volna rá, elköltöztünk Chapel-be.
New job again. Those who follow the Facebook page of the blog knows that I started working in Holiday Inn as a receptionist. Last year I wanted to get this job, but then we moved to Chapel.



Szóval legutóbbi munkáról szóló bejegyzésem arról szólt, amikor megkaptam a munkát a gyárban. Jól éreztem magam ott, jobban mint Skóciában a hotelben, de tudtam nem erre vágyok. Szeptemberben haza mentünk két hétre + tudtam, hogy kezdődik az új szak, ezért ott hagytam a munkát. Azt hiszem mielőtt még haza mentünk volna, a recepció menedzser kitette az álláshirdetést Facebookra, hogy keres részmunkaidőre valakit, minimum 24 órára/hetente. Tavaly ugyanebben a hotelben dolgoztam mint pincér, így ismertem a recepció menedzsert.

The last post about a job was when I got the job in the factory. I liked working there more than in the hotel, but I knew I want something else. We went home in September for two weeks and I already knew that I could start the new course, so I left the company. If I remember well, before we went home, the Front office manager of Holiday Inn put a job advertisement on her FB wall that she is looking for a receptionist for minimum 24 hours/week. Last year I worked in the same hotel as a waitress that is why I already knew the Front ofiice manager.



Egyből írtam neki, hogy érdekelne a dolog. Kb. szeptember végén kaptam egy üzit Facebookon, hogy akkor bemehetnék egy beszélgetésre. 40 percet voltam a hotelben, elmeséltem az elmúlt egy évet, a terveimet és azt mondta a manager, hogy majd értesít. Másnap kaptam a telefonhívást, hogy megkaptam a munkát, élek-e a lehetőséggel? Ó hát persze! :)

I replied immediately that I am interested in. About at the end of September I got a message on FB that I could go for a chat. I was there for 40 minutes, I spoke about what happened with me since I left the company and my future plans and then the manager said she will contact me soon. Next day I got a phone call that I got the job if I will take it :D Of course I did.

Kaptam múlt hét hétfőre egy 3 órás "gyakorlási" lehetőséget. Igazából ez arról szólt, hogy néztem mit csinálnak a legforgalmasabb órákban, és még visszaléphettem volna a munkától ha akartam volna. De tetszett :)

Last Monday I got an opportunity to work on the recpetion for 3 hours. Basically it was about watching what they were doing in the busiest period and I could decide whether I want to take a job or not. But I liked it.



Az első munkanapjaim azt követő szombat, vasárnap, hétfő, kedd és csütörtök voltak. Két műszakban dolgozunk: a délelőttös reggel 7-től 15:30ig van, az estis pedig 14:30tól 23:00ig.

The first work days were Saturday, Sunday, Monday, Tuesday and Thursday. We work it two shifts: mornings 07.00-15.50 and afternoon 14:30-23:00.

Mióta kijöttünk Angliába recepciós szerettem volna lenni, szeretek emberekkel beszélgetni, mosolyogni, ez a munka pont nekem való.
Plusz előny és nagyon jó érzés, hogy ismerem a helyet, otthonosan mozgok, plusz nagyon sok kollégámat ismert már tavalyról. Amikor elkezdtem dolgozni, gratuláltak a kollégáim és örültek, hogy visszajöttem. Mindenki modott legalább egy jó szót, ami nagyon jól esik.

Since we came to UK I wanted to be a receptionist, because I like speaking with people, smiling so this job is totally for me.
It is good and a big advantage that I know the place and most of the people from last year. All of my colleague (who I knew) were happy that I came back. All of them had a nice word to me.




Az elején nagyon féltem, hiszen még sosem volt ilyen munkám. Napi feladataink a vendégek becsekkolása, és kicsekkolása, kártyás vagy készpénzes fizetés lebonyolítása, telefonokra válaszolni- vagy átirányítani a megfelelő személynek, segíteni a vendégeknek, útbaigazítást adni (a parkolóhoz, szupermarkethez), stb stb

At the beginning I was very nervous because I have never done this kind of job before. Our daily tasks are: do check ins and outs, deal with payments by card or cash, answering calls and transfer it to right person, help to the guests, give direction (to the car park, supermarket) etc



Azt gondolom pár hét múlva, már rutinosan fogom tudni csinálni a dolgokat, nem lesz baj. Amúgy ez saját magamnak egy kihívás, és úgy látszik, ezt is meg fogom tudni oldani. Ez magam felé egy jó visszaigazolás.

I think after couple of weeks I will do everything with routine, there will be no problem. This is a good challenge for me and it looks like I will be able to do it. This is a very good feedback for myself.

A Holiday Inn Riverlights-ról írtam már anno egy bejegyzést, de csak magyarul, így ismét írnék egy két dolgot, hogy itt is meglegyen.
Szóval a hotel 2010 decemberében nyitott meg, a város központjában, a busz pályaudvar mellett. 105 szoba van, ezek között van dohányzó és nem dohányzó, szoba franciaággyal, két egyszemélyes ággyal vagy egy hálószoba + nappali résszel, és akadálymentesített szoba is. 4 konferencia terem van, ahol hetente többször vannak meetingek és tavaly például volt egy esküvő. A hotelben van egy olasz étterem, ami nem csak a hotel vendégei számára elérhető. (Itt dolgoztam tavaly) Az étterem mellett van még egy kicsi konditerem is. A hotelben általában üzletemberek szállnak meg, de családok is szoktak jönni.
Munkások számát tekintve elég családias, ha a houskeepinget nem számolom bele, vagyunk kb. 25-en a menedzserekkel együtt.

I wrote a blog post about Holiday Inn but just in Hungarian, so now I will tell you some things about the hotel.  It was opened in December 2010 in the city centre of Derby, next to the bus station. There are 105 rooms including smoking and non smoking, double bedroom, twin bedroom, executive room, accessible room. There are 4 conference rooms where several meetings are kept weekly and there was a wedding last year. There is an Italian restaurant in the hotel which open for everybody. (I worked there last year) There is also a mini gym in the hotel. Usually business people stay in the hotel, but sometimes families come as well. In regards of the number of employees, without the housekeeping there are 25 employees including the managers.



A legjobbkor jött ez a munka, nagyon szeretem. Sajnálom, hogy csak 24 órát dolgozok, mennék többet. Erre majd lesz lehetőségem karácsony és szilveszter környékén.

I am very happy for this job, I love it so much. I would like to work more but I am on a 24 hours contract. I can do over time in December, I am looking forward to it.

Pár kép a hotelről/Some pictures about the hotel:

 Hálószoba nappali résszel/Executive room
 Francia ágyas szoba/Double bedroom
Két egyszemélyes ágyas szoba/Twin bedroom

A képek forrása: a Hotel Facebook oldala
Source of picture: Hotel's Facebook page

További információt itt olvashattok a hotelről.
You can read more about the hotel here

A hotel hivatalos honlapja
Official webpage of the hotel