Mostanában/Nowadays

A legutóbbi "Mostanában" című bejegyzés májusban volt, ezért itt van már az ideje egy új bejegyzésnek. Ismét nagyon sok dolog történt velem, igazán nagy események az életemben.
The last "Nowadays" post was published in May, so here is the time for an update. Lots of things happened with me again, real milestones in my life.

Szóval abban a bejegyzésben ott hagytam abba, hogy végre sikerült elhelyezkednem mint HR adminisztrátor. Majd a következő bejegyzésben elmeséltem, hogy napi 5 órát utaztam, és, hogy néha be kell vállalni ilyen dolgokat, hogy aztán az ember feljebb tudjon lépni. Sajnos nem az utazás volt a legnagyobb probléma -nem is szeretnék erre sok időt szánni- hanem a kollégáim féltékenyek voltak rám, ezért nem jöttünk ki egymással. Az eset érdekessége, hogy nem csak velem nem viselkedtek kollégákhoz méltóan, hanem a másik kezdő lánnyal sem. Úgy éreztem a menedzsmenttől sem kaptam kellő támogatást, így július 31-én volt az utolsó munka napom.

So in that post I wrote about that finally I got a job as a HR administrator. Then, in the next post I spoke about that I had to travel 5 hours a day, and I explained, sometimes we have to make the extra effort to be able to progress. Unfortunately, not the travelling was the biggest problem- I don't even want to talk much about this- but my colleagues were jealous of me, so we did not get on well. The interesting point in the story, my colleagues behaved not only with me like this way, but with another starter girl as well. I felt as I did not get enough support from the management either, therefore my last working day was 31th July.

Kérdezd meg magadtól, hogy az amit ma csinálsz segít-e a céljaid elérésében

Nagyon szomorú voltam, mert habár azt gondolom mindent megtettem és imádtam magát a munkát meg kellett hoznom ezt a döntést. Tehát ahogy említettem egy csütörtöki nap volt az utolsó munkanapom, pénteken és már hétfőn is mentem interjúra- hiszen időközben már el kezdtem munkát keresni.

I was really sad, because however I think I have done everything I could and I loved the job itself, I had to make this decision. So as I mentioned my last working day was a Thursday, and I went for an interview on Friday and Monday as well- because I have started looking for a job while I was still employed.

A hétfői interjú egy nagyon híres, brit, főleg ruhákkal (és ételekkel) foglalkozó cégnél volt. Jó volt az interjú, de úgy éreztem, nem sikerült mindent elmondanom magamról, tehát nem voltam benne biztos, hogy ez elég lesz arra, hogy megkapjam a munkát. Kedden megcsörrent a telefonom, és a toborzó ügynökségtől hívtak, hogy enyém az egyik munka (két pozíció volt meghirdetve ugyanarra a munkára). Borzasztóan örültem, hiszen ennek a cégnek nagyon jó híre van, tehát hol máshol is lenne jobb folytatnom a karrieremet HR-ben mint itt. Következő hétfőn már kezdtem is, úgyhogy a két munkahely között egy hetet voltam itthon, amit nagyon sok pihenéssel töltöttem.

The interview on Monday was with a very famous, British retail (mainly clothes and food) company. The interview was good, however I was not sure if I said everything about myself what I wanted, so I was not sure if I got the job. Then on Tuesday, the recruiter called me and said I got one of the position (2 positions were advertised for the same job). I was extremely happy because this company has an amazing reputation so where else would be the best to carry on my career in HR. Next Monday I have started already, so I spent one week at home between the two jobs what I spent with resting.

Ismét buszoznom kell, de nem 5 órát, hanem csak fél órát. Két műszakban dolgozunk, hogy az irodában mindig legyen valaki, de 6nál később sosem kell bent maradnom. Mivel Norbi megszerezte a jogosítványt, és vettünk egy autót, általában ő visz vagy hoz egyik irányba, a másik irányba pedig buszozok, attól függően épp milyen műszakban vagyok.

Again I have to travel by bus, but not 5 hours, just half an hour. We work in two shifts, so there is always somebody in the office, but I never finish later than 6pm. Norbi obtained the driving licence, and we bought a car, so he always gives me a lift one way, and then I travel by bus to the other way, depending in which shift I am.

Nagyon jól érzem itt magam, már egy hónapja itt dolgozok. Nagyon kedvesek és segítőkészek a kollégáim és ismét HR-ben mozgok, amit nagyon élvezek. Az épület max. 2 éves lehet, tehát a legmodernebb technológiákkal van felszerelve, és nagyon szép, kényelmes. A munkáról annyit érdemes tudni, hogy mint HR adminisztrátor, mi foglalkozunk a legtöbb papírmunkával, közben pedig személyesen felveszünk adatokat munkavállaloktól egy interjú keretein belül, és ez egy (open office), tehát bárki bármikor bejöhet a kis ügyes-bajos dolgával, mi pedig megoldjuk.

I have been working here for a month, and I am very happy. My colleagues are really nice and helpful and I work in HR again what I enjoy. The building itself is max. 2 years old, it is equipped with the most modern technologies, beautiful and comfortable. About the job, as a HR administrator we deal with all kind of paperwork, do face to face personal data collection from employees and this is an open office, so anybody can come to us with any questions/queries and we resolve these.

Nagyon sok lehetőséget látok ebben a munkában. Habár márciusig tart a szerződésem (remélem meghosszabbítják), az egyetemen kihagyok egy évet, majd később folytatom. Egy ilyen nagy lehetőséget nem lehetett kihagynom, és ebben a szakmában a munkatapasztalat iszonyatosan fontos.

I see lots of opportunity in this job. However my contract ends at the end of March (really hope they will extend it) I am having a gap year this year at university, I will finish it later. This is a huge opportunity what I did not want to miss, moreover the work experience is really important in HR.

Már most hiányzik az egyetem, hiszen mióta itt lakunk Angliában (és előtte egy évig otthon) mindig az egyetem határozta meg az életünket, de most nem. Hiába dolgozok most teljes munkaidőben, azt hiszem keresni fogok egy tanfolyamot (nagyon a munkajog felé hajlok), hogy kitöltsem a plusz időmet.

I already miss university, because since we live in UK (and for one year in Hungary) the university has defined our life, but not at the moment. Although I work in full- time I want to find a course (possibly employment law) to spend my extra time with.


Néha ki kell törni a hétköznapok rutinjából, hogy fejlődni tudj.

Október végén kezdem a jogosítványt. Egy újabb kihívás az életemben, de nagyon motivált vagyok, és tudom, hogy minden rendben lesz :)

At the end of October I will start doing my driving license. This is a new challange in my life, but I am extremely motivated so I am sure everything will be fine.