Lagzi angol módra/Wedding in English style

A múlt héten voltam dolgozni a suliban, egy angol lagziban kellett pincérkednünk. A lagzi nem az étteremben volt, hanem a Dome-ban, vagyis a suli "aulájában". 
Last week I worked in the university, we had to work as a waitress in an English wedding.



Szeretem az ilyen lehetőségeket, mert ezáltal megismerhetem az angol kultúrát, vagyis egy részét. Este 7:30ra kellett mennem, várnom kellett egy órát mert a buszom 6:30-ért be, mert a következő, pontosan 7:30ra ér be, tehát késnék pár percet ami nem megengedett, így inkább vártam egy órát.

I like these opportunities because in this way I can get more knowledge about the English culture. I had to go for 7.30pm, and I had to wait one hour because I went with the earlier bus.

7:30tól este 12:30ig dolgoztam, ez 5 óra munka, és 36Fontot kaptam érte (10800Ft). Szeretem a bálok, esküvőket, mert kicsit buli az egész.

I was working from 7.30 til 12.30 so 5 hours and I got 36pounds. I like weddings because it is a little bit like a party but with work.

Találkoztam Ann barátnőmmel, aki csinálta nekem a szülinapi tortát. Kiderült az ő fia nősült meg, így meg tudtam "ismerni" az egész családot. Nagyon jól esett, hogy bemutatott az anyukájának. :)

I met Ann who is my colleague, and  who made my birthday cake. Her son got married therefore I could meet with the whole family. It was a really good feeling that she introduced me to her mum.

Kis lagzi volt, kb. 50-60 vendég/It was a small wedding with 50-60 guests

Ezt a tortát drága Ann barátnőm készítette, egyszerűen mesés.
Ann made this cake, it is amazing.

Mivel itt nincs mennyasszonytánc ezért ezen az asztalon volt egy doboz, amibe beledobhatták a pénzt a rokonok, barátok, és ide tettek még virágokat, mindenféle ajándéktárgyat.
There was a box on the table where guests could place their gifts to the bride and the groom.

Végre egy közös kép Ann-nel. Nagyon örültem, hogy most engedte a fotót :) Nagyon csinos volt Ann, jó volt így is látni, nem csak a Bistro-s egyenruhában. Amúgy az éttermes egyenruhámat megszoktam már, ahhoz képest, hogy az elején nem szerettem, most már nincs gondom vele.

Finally I have a picture with Ann, I am really happy that she allowed it. She looked pretty and it was good to see her not in the Bistro uniform. At the beginning I did not like my uniform, but now I do not have any problem with it. 

A feladatunk az volt, hogy ha a vendégnek baja volt, megoldjuk. A későbbiekben (9:30tól), hogy a svéd asztalnál mosolyogjunk, és segítsünk ha kell. Igen, svédasztal volt, chips-szel, zöldségtállal, kínai kajával, szendviccsel. Ann azt mondta ez a tipikus angol lagzi, ilyen dekorációval, zenével és ételekkel. A zene a rádióban mindennap 100szor leadott pop zene, megfűszerezve néhány régebbi, akár 90es évek slágereivel is, és "persze" DJ pörgette a lemezeket.

Our tasks were that if the guests had a problem, we had to solve it. Later from 9.30pm we had to work at the buffet, smile and help serving. Buffet was with crisps, vegetables, Chinese food, sausage roll and sandwiches. As Ann said it was a traditional English wedding with typical decoration, music and food. The music was which you can listen everyday in the radio, some 90s music and the DJ played the music.






Önkiszolgálós volt a svédasztal, és nekem az volt a furcsa, hogy egy tányérra tették a kekszet, chips-szet, zöldségeket, szendvicset, mindent. (Sajnos sötétek lettek a képek, mert sietnem kellett, nem illik egy pincérnek fotóznia az ételt.) A képekre ha ráklikkeltek nagyobb lesz, így minden részlet látható.

The buffet was self service but it was very strange for me when people put everything on one plate, whether it was sweet or salty or vegetable. If you click on the pictures you can see them in bigger size.

Minden bál, illetve lagzi alkalmával, van Bár ahol a vendégek külön veszik meg az italt. Én, mivel még nem dolgoztam sokat a Bárban, ezért sosem dolgozom ott, inkább az étteremben pincérkedek.

In every wedding there is a bar, and all the guests have to buy their own drinks. I have never worked in the bar.


A lagzi vége felé elkezdtük összeszedni a tányérokat, üvegeket, poharakat.
At the end of the wedding we collected plates, glasses and bottles.

Nagyon jó élmény volt ez a lagzi, jó volt látni Ann-t, és a családját, na és persze találkozni osztálytársaimmal, és együtt nevetni. Jó hangulatú volt az egész este, nem is munkaként éltem meg, hanem szórakozásként egy kis munkával :)

It was a very good experience to work on the wedding, see Ann and her family, meet with my classmates. I worked 5 hours but it was not a hard.

Kedden leadtam az utolsó beadandót a suliba, úgyhogy szabad vagyok. :) Jövőhét hétfőn lesz Norbi interjúja az oxfordi melóval kapcsolatban. A munka irodában lenne, a beszerzésen és a Beszerzés menedzser elvan ájulva Norbi motivációs levelétől (mondta Norbinak). Ami reméljük azt jelenti, hogy felveszik. Mivel az oxfordi egyetem nem tud átvenni, mert nincs helyük a kurzuson, ezért még lesz egy két telefonom, hogy mégis hogyan tudnék átkerülni. Az oxfordi egyetemről bővebben, később írok majd.