Egy átlagos munkanap

Június 10-én kezdtem el dolgozni a Holiday Inn-ben. A feladataim két részre bonthatók: szobaszervíz és az étterem. A manager vagy mi egymás között döntjük el ki mit csinál aznap. Mivel a többiek nem szeretik a szobaszervízt csinálni, ezért általában én szoktam. Nekem tetszik, mert összeszedem az ételeket a konyhában, elviszem a szobához, aláíratom a számlát, majd megyek vissza a következő szobaszervízt előkészíteni. Az étterem mostanában kezd forgalmas lenni, hiszen ez egy hotel legfelső emeletén van, és ezért eddig nem sokan tudták, hogy külön étteremként is funkcionál, nem csak a hotel vendégei részére van.

Annyira furcsa, hogy tavaly nem is gondoltam volna, hogy a vendéglátásban fogok dolgozni. Ez tőlem annyira távol áll, hogy tényleg hihetetlen. Nyilván vannak jó és rossz napok, de összességében úgy gondolom jó döntés volt ezt a szakot választani, mert sok lehetőség közül lehet választani: diploma után lehetek manager egy klubban, pubban, hotelben, spa-ban, étteremben, kaszinóban stb. Mikor elkezdtem ezt a szakot, alig tudtam pár szót ebben a témakörben. Mai napig tanulom a szavakat, de sokkal jobb mint volt.



Kollégámmal, Karen-nel

Röviden egy munkanapon úgy néz ki, hogy általában 4-8 órát dolgozok ez attól függ hogyan osztanak be. Vegyünk egy reggeles, és egy esti műszakot.
A reggeles általában 6.30tól délig, vagy 3ig tart. Az éttermet mindig előző nap este terítjük meg reggelire, tehát azzal reggel már nem kell foglalkozni, maximum csak lellenőrizni, hogy minden az asztalon van-e. A büfé asztalt is előző este megterítjük (kenyérpirító, poharak, müzli, gabonapehely, lekvár, nutella), de reggel még a friss ételeket oda kell tenni. Ételek a következők: tükörtojás, tojásrántotta, szalonna, hash brown (krumpli), főtt bab, főtt gomba, szalámi, 3 féle sajt, joghurt. Külön lehet rendelni palacsintát, omlettet, vagy halat. Hétköznap 10ig, hétvégén 11ig tart a reggeli. Ezután mindent viszaviszünk a konyhába, feltakarítjuk az éttermet, és 12:30tól ebéd van. Ebédre maximum egy két vendég szokott jönni, vagy ha a konferencia termekben megbeszélés van, akkor néha ide szoktak jönni ebédelni, de akkor a menütől eltérő büfé ebéd várja őket.

Amikor du. 3tól este 11ig dolgozok. 3-6 óráig takarítjuk az étteremet- mindig találunk valami feladatot, és a bárban kiszolgáljuk a vendégeket. Ilyenkor nincs sok vendég, max 1-2 kávét kérnek. 6.30kor nyit az étterem, de általában 7-8 fele jönnek vendégek. Ilyenkor leültetjük őket, felvesszük az italrendelést, majd később az ételrendelést. Kaptunk egy buzzer nevezetű kütyüt :), ami úgy néz ki mint egy kicsi mikroport, a kötényünkön kell hordani. Amikor a konyhában elkészül egy étel, akkor a szakács megnyomja a gombot (minden pincérnek van buzzer-je, és ha az én feladatom a szobaszervíz akkor a kütyü megrezeg, így tudom, hogy mennem kell a konyhába mert kész az étel szobaszervízre, nyilván a többiek ilyenkor nem hívják be a konyhába) így az illetékes pincér tudja, hogy menni kell a konyhába. Az est további részében is ugyanez megy, rendelés felvétel, előétel, főétel, desszert felszolgálása, fizetés, és újra megteríteni az asztalt. Este 10kor zár a konyha, utána megterítünk reggelire, rendet rakunk.



Kollégákkal, amikor olasz napot tartottunk az étteremben. Én persze megfordítottam a zászlót, hogy magyar zászló legyen :)

Nagyon sok emberrel találkozom az étteremben, jó érzés más kultúrával megismerkedni. Említésre méltó 4 eset:

1, Körülbelül két hónapja jött egy idős pár Dél Afrikából, akik meséltek arról, hogy 6 éve találták meg egymást, azóta körbeutazták a Földet. Nagyon jó volt hallgatni amiket meséltek. Örültek nekem, hogy kijöttem Angliába, és bátorítottak arra, hogy ne csak itt éljek, és dolgozzak, hanem utazzak sokat, próbáljam ki magam máshol is. Egyébként egyik barátjuk rokona magyar.

2, Szokott az étteremben lenni Coach Party. Ez szervezett buszos kirándulást jelent. Általában idős emberek jönnek, 1-2 napot a hotelben töltenek, kapnak reggelit és vacsorát. Szoktam velük sokat beszélgetni, mindig nagyon kedvesek. Akkor vagyok bajban ha skótok jönnnek :) mert őket elég nehéz megérteni. (a főnököm is skót, néha egy szót sem értek amit mond)

3, Jött a hotelbe egy indiai, pakisztáni család: apa, anya, kislány. Imádom a gyerekeket ezért sokat szoktam velük foglalkozni. A kislány annyira megszeretett, hogy Friend-nek (barát) nevezett. :) Onnan tudom, hogy egy kisgyerek kedvel, ha elkérem a kedvenc játékát. A kislánytól elkértem a nyakláncát és rögtön odaadta :) Két nap múlva várt egy levél az étteremben Alantől, a hotel managertől. Ez a család, nagyon jó visszajelzést írt a hotelről, és engem kiemeltek, hogy mennyire kedves voltam, és ezért csodálatossá tettem az ő ittlétüket. Ajándékul kaptam a hoteltől egy kaparós sorsjegyet, amin sajnos nem nyertem, de nem is ez a lényeg.

4, Még júniusban jött egy család, és a kisfiú nagyon sírt. Elkértem :), és elvittem sétálni, beszélgettem, játszottam vele, és teljesen megnyugodott. Mikor visszaadtam a családnak megint sírt. A kisfiú felém nézett mindig, és azt mondta Néni (magyarul, komolyan!, pedig nem magyarok voltak, de elmondtam nekik mit jelent a néni szó :)), így a szülők automatikusan odaadták a kisfiút, aki megint nem sírt. Tőlük kaptam 5 font borravalót, a babysitterkedésért :)