Július 27

Szóval tegnap elmentem a fénymásoló boltba. A fickó nem igazán tudja hogyan kell fénymásolni, csinált vagy 20 féle méretet és fekete-fehér, színes másolatokat a személyimről. Reméltük valamelyiket elfogadják a Nottinghami egyetemen.
  Felültem a buszra, és az első megállóhelyen a QMC-nél kellett leszállnom (Queen's Medical Centre). Onnan jó 20-25 percet gyalogoltam, ugyanis a google maps-en úgy mutatta, hogy a Wollaton utcai bejáratnál kell bemennem. Szóval totálisan körbe mentem, mindegy.
  Ott a portás elmagyarázta, hogy hol találom a School of Education-t. Persze nem találtam meg. Egy automatánál két kínai-japán (sosem tudom őket megkülönböztetni, hogy most kínai-e vagy japán) srác állt, gondoltam ők tuti tudnak nekem segíteni. Persze nem nagyon tudtak. Nyári iskolában vannak az egyetemen, és angolt tanulnak. Gondolhatjátok, hogy nem sokat értettek abból amit mondtam. Ők elvittek valami irodába, ott tudtak nekem segíteni, hogy hol tudok tovább érdeklődni. :) Vissza gyalogoltam egy épülethez ott a recepciós csajnak elmondtam mit szeretnék. Ő felhívott valakit, utána megnézte a jelentkezési lapom: "Te magyar vagy??" Wow, milyen kicsi a világ, még egy magyar Angliában. 4 éve van kint, itt csinálta meg az egyetemet, most pedig recepciósként dolgozik. Ő elküldött egy sokadik épületbe, egy csúnya, modern piros épületbe.
  Ott egy fickót találtam, aki közölte, hogy aki ezzel a dologgal szokott foglalkozni ő nincs bent az irodában, jöjjek vissza délután, vagy a héten bármikor. Hááát, mondom nem hiszem el, hogy semmi nem jön össze könnyen. Leadtam a jelentkezési lapot, két fényképet, és az összes személyigazolványos papíromat elkérte a srác mondván, valamelyik méretű csak jó lesz.
  A buszon ültem hazafele, amikor felhívtak. Természetesen semmit nem értettem, azt sem tudtam ki hívott, úgyhogy megkérdtem, ha lehet, hívjon vissza egy fél óra, óra múlva. Ez meg is történt, szegényt biztos lefárasztottam, mert nem igazán tudtam neki mit mondani. Azt mondta szerinte jobb lesz ha ma visszahív. Szerintem nem lesz jobb :) Annyit értettem a telefonban, hogy készpénzzel nem fizethetem ki a vizsgát, csak bankkártyával, vagy a postán. Most, várom a hívását.
  A diákhitellel még ennyire sem jutottam. A magyar diákhitelt sem értettem, -még jó, hogy apum tudott segíteni- de ez az angol... Azt írták küldjem el az eredeti személyim. Telefonban megkérdeztem, hogy visszaérkezik-e 4-ig. Azt mondta a srác, hogy ne az eredetit küldjem, hanem másolatot. Persze, de azt egy ügyvédnek, valami vallási vezetőnek vagy doktornak, tanárnak kell hitelesítenie. Kérdem én, honnan szüljek ilyen egyedet, és ő milyen alapon hitelesíti a fénymásolt példányát a személyimnek, mert itt senki nem ismer. Nem értem. Plussz azt is megkérdeztem, hogy milyen dokumentum kell a győri sulimtól. Mert azt írták, hogy kell-e dok. arról miért hagytam ott az iskolát. 1: nem hagytam ott 2: passzívra megyek. Elmondtam neki, hogy passzív féléven leszek, tehát nem hagytam abba, meg semmi ilyesmi. Nem értette. Nem tudtam tovább ragozni, úgyhogy ennyit a diákhitelről. Állítólag lehet még igényelni bursary-t vagy grant-et, és utazási támogatást. Azt sem tudom mi a különbség a grant és a bursary között, és hogyan kell ezekre jelentkezni. Úgyhogy pénteken első dolgunk az lesz, hogy megint felbicózunk az egyetemhez.
  Még rengeteg megválaszolatlan kérdőjel van. Csalódott vagyok, amiért nem értem meg őket. Olyan gyorsan beszélnek, a diákhiteles srácot megkérdtem beszéljen lassabban, nem is figyelt rám, ugyanúgy beszélt.