Aug. 4-6

Ma, Augusztus 7. van, és összefoglalom 4-6. történteket. Szóval, a munka ugyanaz, egy neverending story, egyszerűen sosem fognak elfogyni a kártyák. A munka könnyű még mindig ezt mondom, de az, hogy 10 órán keresztül állni kell, ráadásul teljesen feleslegesen, hiszen ülve is meg lehet csinálni a melót, az nem annyira jó. 6-kor amikor végzek egyszerűen már nem érzem a lábamat. Szószerint. Egyszerűen leszakad. 4-én biciklivel jöttem haza, annyira szenvedtem, azt hittem nem érek haza sose. :) Persze sikerült hazajutnom, megnyugodhat mindenki. :) A munka annyira változatos csak, hogy egyszer lila, másszor pedig ezüst kártyákat rakunk bele a tartóba. :) Monikával és Dianaval, akiket az előző bejegyzésben már bemutattam, velük szoktam beszélgetni, plusz egy lengyel testvérpárral. Van egy lengyel srác Remik, aki 4 éve él itt, a családja csak 1 évvel később jött utána. Kérdezgettem az angol iskoláról, mert a két nagyobbik lánya iskoláskorú. Azt mondta az oktatás teljes mértékben ingyenes!! Egy tollat nem kell venni a gyerekeknek, csak az egyenruhát. Az egyenruhát boltban és az iskolában lehet megvenni 3Fonttól kezdődik az ára. (Választhatnak, a lányok, hogy szoknya vagy nadrág) Azt hittem elájulok mikor ezt meghallottam. Nem akarom fényezni Angliát, mert megint megkapom, hogy itt sincs kolbászból a kerítés, de nem gáz az, hogy otthon 20ezer egy tankönyv csomag, + az író eszközök, + az egyéb dolgok, itt meg full ingyen mindenki megkapja?? Sajnos az oktatás színvonala alacsony, tehát nem kapják meg az alap lexikális tudást, viszont a felsőoktatás színvonala kimagasló. Azt is mesélte, hogy két éve megigényelte a szociális lakást, most azt várják. Ha jól tudom, akkor lehet kapni ilyen lakást, ha 5 éve itt lakik az ember, vagy pedig ha itt születik a gyereke. Kérdeztem, hogy elegendő támogatást kapnak-e az államtól (van egy 6 hónapos babájuk). Elkezdett mosolyogni, tehát gondolom, hogy nem kevés pénzt kapnak ezért. A két nagyobbik lánya perfectül beszél angolul.  Be kell vallanom mindig is irigyeltem az ilyen gyerekeket akik már 10 éves koruk alatt több nyelven beszélnek.
  5-én este 1-kor megérkezett Gábor és Kati- Norbi bátyja, és a felesége. Nagy örömünkre hoztak egy hatalmas szalámit, és túrórudit. Megrendelésemre, szüleim összeállítottak egy csomagot nekem: körömvirágkrém, hajfesték, angol tankönyv, magnézium, strepsils, fenistil, + kaptam Katitól o.b. tampont mert az itteni tamponok számomra nem kényelmesek. Tehát itt Derbyben ezeket a dolgokat nem találtuk meg, o.b-t, körömvirágkrémet, és azt a hajfestéket amit én használok nem exportálnak Angliába. Úgyhogy, aki kijön Angliába, és márka hű, az gondoskodjon ezekről a dolgokról. Azért írom le ennyire részletesen a tapasztalataimat, hogy segítségül szolgáljanak mások számára.
  6-án 1-kor elengedtek minket. Nem tudom miért, nem is érdekel. Hátránya, hogy elestem 20 Fonttól, mert csak 5 órát dolgoztunk tegnap, előnye, hogy így el tudtam menni várost nézni Gáborékkal. Megint végig mentünk a charity shoppokon (használt ruha bolt), és megnéztük a nevezetességeket.
  A mai napon angolozok ezerrel. Megkaptam a visszaigazolást a nottinghami egyetemtől a nyelvvizsga időpontjával kapcsolatban, és hogy mehetek vizsgázni, megkapták a pénzt. Nagyon parázok...
 Holnapi úticélunk a már sokszor említett Peak District. Nagyon várom, hiszen gyönyörű.