November 18-19 Liverpool 4.rész

Tehát még mindig Liverpoolnál maradva, az idegenvezető még elvitt minket a kikötőhöz. Odafele megmutatta a Bank of England-et, ami csak Londonban van, és Liverpoolban. Ez azt jelenti, hogy Liverpool hatalmas kikötő város volt, és van is.




Még voltak itt szép, monumentális épületek, de ezek nem tudom, hogy mik. :(



Mint Londonban is, különböző építészeti stílusok vannak egy területen. Ezek általában érdekesek, de itt találtam egy durva példát is:
A modern az antikkal/régivel. Szerintem ez már nem szép, és nem is értem, hogyan építhettek ilyen irodaházakat, a templom mögé...

  Ezután a kikötőben voltunk. Azt sem tudtuk mi van a másik a oldalon, de hát szép a víz, jó volt. Egy nő előadást tartott, hogy melyik típusú hajóból mennyi van nekik, és stb. Nem nagyon érdekelt, ráadásul a sok szám nem maradt meg, úgyhogy felejthető volt.
  A program után lelépett az idegenvezető hatalmas örömünkre, úgyhogy járhattuk magunk a várost. Egy baj volt, már sötétedett. Dórinak beázott a csizmája, úgyhogy első utunk a  Primarkba (5emeletes, Derbyben 2) vezetett, csizmát venni. A KFC volt a legközelebbi cél, mert alig ettünk valamit egész nap.
  A vásárlónegyedben ( mert itt ilyen van, nem elég egy utca) mászkáltunk. Legnagyobb meglepetésre egy kórus énekelt, nagyon szép volt:

Az esti karácsonyi világítás:

Egy társulat mesét adott elő, tök jó jelmezekben:

Nagy vágyam volt eljutni a Kínai negyedbe. Elég szűk utcákon mászkáltunk, nem a legszebb környék volt. De épségben eljutottunk China Town-ba.

Ez másnap nappali világításban

 Esti kivilágítás

2 oroszlán őrzi a kínai negyedet, és egy percig én is.

Épp egy fél utcácska, úgyhogy nem érte meg a fél órás séta.
  Ezután a Hostelbe, majd 11kor az Envy nevű szórakozóhelyre mentünk. 3 Font volt a belépő, több mint 1000Ft. Nagyon tetszett a hely, csak nekem nagyon hangos volt a zene :) Ital lap nem volt, vagyis volt de nem adhatták oda, úgyhogy egy koktélt ajánlottak csak a Sex on the beach-t. Nagyon finom volt, 2-t ittam egész este, így ment el 10 Fontom, 3500Forintom. 
A lányok itt 10-15 cm-s magassarkúba táncolnak, a minibbnél minibb szoknyákban. Ducik, vékony lányok egyaránt! Mindenki egyen göncbe van. Én egy garbóban voltam, mert Dórinál hagytam a "buli" felsőm. Eléggé öregnek és konzervatívnak éreztem magam, de a buli jó volt. A lányok nem visznek kabátot, mert nincs hova lerakni, úgyhogy aki topban táncol, az úgy mászkál 0. fokban az utcán...
  Tessy és én 
Dórival
A többi képet Lisandártól várom.
Még három dolog van amit Liverpoolról tudni kell. A public art, fordítsuk szabadtéri modern művészetnek, szó szerint nyilvános művészetnek.
A felső 3 kép a két katedrálist összekötő utcán van.
Ez pedig a vasútállomáson :)

A liverpool-i  filharmonikus zenekarnak saját koncerthelye van és nagyon híresek.

Köszönöm Dórinak a képeket :)