Mit? Hogyan? két hónap alatt

Szóval 5-én volt két hónapja, hogy kint vagyok. Próbálom összeszedni azokat a dolgokat, amiket két hónap alatt véghez tudtam vinni, amikre rájöttem, megtanultam.


  1. Az első, és legeslegfontosabb az NI kártya. National Insurance number- társadalombiztosítási számot kell ahhoz kapni, hogy munkába, vagy iskolába lehessen járni. Fel kell hívni őket, ők adnak egy interjú időpontot és x hét múlva megérkezik a kártya. Ehhez sajnos, fel kell utazni Nottinghambe, ami busszal 35 perc.
  2. Kell csináltatni itteni bankszámlát. Ez azért fontos, mert a munkáltató nem nézi jó szemmel, ha nem itteni bankszámlája van az embernek. Norbi tapasztalatai alapján a HSBC banknál lehet a legegyszerűbben számlát nyitni.
  3. Kell venni egy angol telefon sim kártyát. Ehhez általában ki kell függetleníteni a telefonokat. Egy sim kártya egy font, és egy csomó helyen lehet kapni. Függetlenítést is jó pár helyen csinálnak. Nagyon sok telefonszolgáltató van, Vodafone, O2, Virgin Media és még egy csomó, csak nem jut eszembe.
  4. A legtöbb szupermarketben nincs sok pénztáros, helyettük egy gép van, amit már valamelyik előző bejegyzésben bemutattam. Azt is meg kell tanulni használni.
  5. Sikerült feltérképezni mind a ruha, ill. az élelmiszer boltokat. Mit hol kell venni, hogy minél olcsóbban, de jó minőségű cuccokat tudjunk venni.
  6. Ha munkát keresel, a legjobb, ha ügynökségekhez mész. Legalábbis eddig ez bevált. Sok féle ügynökség van. Például Norbi angol ügynökségen keresztül dolgozik most. Ezért van az, hogy a dupla fizetést kap. Én a lengyel ügynökségnél vagyok, náluk "csak" minimálbéres munkák vannak.
  7. Az albérletek ára a duplája mint otthon. Tehát egy két szobás albérlet, pont amilyenbe lakunk 400fonttól indul. (a miénk 395Font) Egy háromszobás már olyan 600Font körül mozog (200ezer Ft). Ebből kifolyólag az ingatlanok ára piszok magas. Ezért van az, hogy nagyon sok ember inkább bérel vmi lakást. A minimálbérből simán ki lehet fizetni az albit, gond nélkül.
Most ennyi jutott eszembe, majd folytatom!