Szeptember 21 Második nap az iskolában

Gondoltam, hogy a mai nap sem lesz egyszerű, de hogy ezerszer rosszabb lesz mint tegnap azt nem hittem volna. Először is a busz tele volt, úgyhogy 40 percig álltam. Itt ismerkedtem meg a Lisandra-val, aki egy afrikai- portugál lány, itt lakik 11 éve. Soha nem volt még Buxtonban, tegnap se jelent meg (nem volt pénze), azt sem tudta melyik szakra jár, hol az egyetem. Úgyhogy sokat tudtam neki segíteni.
  A beiratkozás egyébként egyszerű folyamat, kb. fél óra annak akinek nincs problémája. mivel én szücsorsi vagyok ezért természetesen nekem 1:10 perc volt kb. Megkaptuk a tantárgyakat egy papíron, ezután odamentem Leonardhoz. Azzal fogadott, hogy a felesége éppen szül :), úgyhogy gyorsan elmagyarázza nekem a dolgokat. Mondtam neki, hogy menjen, ne foglalkozzon velem, de mondta, hogy nem lehet. Szóval elmondott minden fontos dolgot. Nem értettem mindent, de jobb volt mint tegnap. (tegnap elküldte a prezentációt, és azt mondta mindig kérdezzek ha nem értek vmit.) Ezután be kellett regisztrálnom a UDo-ra ami olyan mint az ETR, vagy a NEPTUN. A gép megtalált, már fél siker, de nem adott nekem jelszót. Hozzáteszem mindeki kapott jelszót csak én nem. vártam 10-15 percet, amikor mondta a nő, hogy folytassam a beiratkozást. Felmentem a követekző terembe, ott megint vártam 20 percet a jelszó miatt. Már mindenkit hívtak Buxtonban, végül Derbyből kaptak segítséget. A számítógépen be kellett iratkoznom. NYME AK-n ez egy kattintás. Aktív vagy passzív. Szevasz ennyi. Itt, egy rakat kérdést feltettek. Pl.: Mi apum foglalkozása, igazgató-e, vagy műszak/csoportvezetű, munkanélküli stb. Mivel nem minden szót értettem ezért mindig hívnom kellett vkit aki segít. Segített egy nő felvenni a modulokat. A modulok a következőek:
  1. Food and beverage Operations 30 kredites és 1 évig tanulom
  2. Proffesional Development: Passport 1 15 kredites 1 évig tanulom, és halvány fogalmam sincs arról, hogy ez a tárgy mit takar
  3. Intro to Research&academic skills 15 kredit csak az őszi szemeszterben tanulom, és ebből lesz csak vizsga
  4. Introduction to Hospitality 15 kredites csak az őszi szemeszterben tanulom
  5. Introduction to HR 15 kredites tavaszi szemszterben tanulom
  6. Introduction to Marketing and Promotion 15 kredites és tavasszal tanulom
  7. Introduction to Finance 15 kredites és tavasszal tanulom
Szóval 4 tantárgyam lesz ősszel, tök örültem,mert NYME AKn volt 10-14.  Folytattam a beiratkozást. Egy helyen megkaptam a kártyát amivel jogosult vagyok egy csomó dologra. Mivel elfelejtettem elvinni a fényképemet, helyben csináltak egyet. Mondanom sem kell, borzalmas lett. Aztán a későbbiekben visszamentem ahol előzőleg beszéltem Leonarddal, de vmi másik hapsi volt ott. Őt 98%-ban megértettem. Megnézte nekem az órarendet. Hétfő szerda csütörtök kell bennem. Pénteken nem biztos hogy be kell menni, kedden tutira nem. Az első busz amivel fel tudok menni, 9 re van fent, de akkor sétálnom kell5-10 percet. A probléma az, hogy szerda csütörtökön 9re kell beérnem. Szóval alapból kések minden nap. No comment, miért így kell megcsinálni... Csütörtökön a Food and beverage... tantárgy fél 4től tart fél 10ig, és az utolsó buszom elmegy negyed 9kor. Nem tudok mivel hazajönni. Ezen aggódok már mióta tudom. Mert nem hiszem el, hogy ezt máshogy nem, lehet megoldani... Ja és étteremben leszünk, szóval főőőőőőzés 6 órán keresztül.
  Leonrad azt mondta, nem fogadja el az érettségimet, menjek el Londonba a nagykövetségre, vagy menjek haza Magyarországra lefordíttatni. Jövőhétre legyen kész, különben eltanácsolnak az iskolából :( Megint totál kétségbeestem. Aztán mikor visszamentem a fickóhoz az órarend miatt, akkor megnézte a fickó mit jelent az érettségim, mi az angol megfelelője, és mondta nem kell lefordítani.
  5kor volt egy megbeszélés, ahol az igazgató beszélt, őt 98%ra megértettem, ezután egy fiatal srác beszélt, semmit nem értettem, majd a rendőrség szólt pár szót, azt mondjuk 40-50%értettem meg. Ezután Lisandrával rohantunk a buszhoz. Az 5:34sel jöttünk "haza" a következő csak negyed 9kor jön haza. Szóval a közlekedés katasztrófa pedig cska 30mérföldre van Buxton az kevesebb mint 60km. Ha lenne autóm és jogsim, akkor sem tudnék feljárni mert borzasztóan drága lenne.
  Ja, még azt is megkérdeztem, hogy tanulhato-k e pluszban angolt, és mondták persze. Van egy Erasmusos magyar lány úgyhogy együtt fogunk angolt tanulni, nagyon várom a találkozást.
  Remélem minden érthető amit leírtam, remélem magyarosan fogalmaztam. Teljesen ki vagyok merülve, holnap megint korán megyek az egyetemre, lesz pár jó előadás. Lisandrával találkozok a buszpályaudvaron, szóval megint non stop angolozás. Amúgy egész jól megy, Lisandra rengeteget segít, elmagyaráz nekem egy csomó mindent amit nem értek.