Szeptember 4 IELTS

Ez az a nap, amit nem vártam. De tényleg nem. Tele voltam és még mindig tele vagyok kételyekkel, vááááá...
Szóval kicsit késésben voltunk, de épphogy elértük a buszt amivel utaztunk Nottinghambe, az egyetemre, hogy letegyem az IELTS nyelvvizsgát. Ugye két dolog történhet: az egyik, hogy megkapom a 6 pontot a 9ből, és akkor juhéééé megyek egyetemre tanulni, ha nem érem el a 6 pontot, akkor elküld az egyetem angolt tanulni.



Vagyis nem küld el, mert valószínű, hogy ők fogják nekem tartani. Ha úgy nézzük, sehogy sem járok rosszul, sőt! Szóval annyira végülis nem is kellene izgulnom ... :)
  Odafelé elütött a busz egy madarat, láttam halott sünit, és két döglött cicát az úttesten, tehát éreztem, hogy ez nem jó előjel, viszont a buszvezető bácsi annyira kedves volt, hogy nem kért pénzt az utazásunkért :) Van ilyen kuponunk, és megkérdeztem felhasználhatjuk-e. mondta hogy még kitalálja mit csinál velük. Az lett a végeredmény, hogy mondta ez az út ingyenes! Juhéééé, első pozitívum a napban.
  Odaértünk kb. negyed 9-re várakoztunk 9ig amikor is értünk jött egy nő. Könnyes búcsút vettem Norbitól, és elindultam felfelé. Kavarogtak bennem az érzelmek, hogy úristen mi van ha nem megyek át, vagy mi van akkor ha tök könnyű lesz, én meg görcsölök.. A nő elmondta, hogy 3 és fél órán keresztül írjuk a tesztet, és nincs szünet. Sztem elég hülye ötlet, mert a 3 és fél óra végére már elhasználtuk a levegőt a teremben, ( egy két ablak volt csak nyitva), túl sokat ültem egy helyben és nagyon kellett pisilnem.
  A hallgatási feladat meglepően nehéznek bizonyult. Itthon sokat gyakoroltam, mindig jó eredményt értem el, de itt vhogy a hangfelvétel sem volt kristálytiszta, vagy csak én voltam túl fáradt, a lényeg, hogy elég sokat tippeltem.
  Totál leizzadtam, hogy mostmár elcsesztem mindent, úgyhogy az olvasási feladatra nagyon rákoncentráltam. Olyannyira, hogy az utolsó két feladatot idő hiányában tippeltem. Nem hiszem, hogy nagyon lassan dolgoztam volna az olvasási feladatokon, pedig a percek csak úgy röpködtek. Az első olvasmány a Mozzart effectről/hatásról szólt. Tudósok bebizonyították, hogy ha Mozartot hallgat az ember, megnő az IQ-ja. Nagy szükségem lett volna rá, hogy hallgassak egy kis Mozartot. A második feladat arról szólt, hogy mit tudnak a babák a világról amikor a pocakban vannak, és akkor amikor kijöttek. Milyen képességeik vannak stb. Ezt is tudósok elemezték. A harmadik feladatra totál nem emlékszem. :) Tegnap sem emlékeztem rá.. :D
  Megint totál kész voltam, hogy mostmár csak az írás rész segíthet. Nagyon megnyugodtam, amikor láttam, hogy nincs víz körforgás, vagy olyan feladat, hogy írjam le hogyan bányásszák a szént, vagy éppen, hogy hogyan működik egy gőzgép. A feladat az volt, hogy egy középiskolát hogyan fognak átépíteni. Milyen most milyen lesz. Before After. Ez nagyon jól ment. A második feladat az volt, hogy a divat egyre jobban fontosabbá válik az emberek öltözködésében. Ennek is nagyon megörültem, de mégis sikerült elrontanom, mert belekevertem a munkahelyen kötelező ruhaviseletet, pedig ez tök nem vág ide. Mivel ezt a részt tollal írtam, nem tudtam kijavítani, pedig lett volna rá, még 20 percem. Úgy van, hogy a hallgatási/ és olvasási feladatot gép javítja, ezért kell ceruzát használni. Aki nem hozott annak adtak.
  Az ültetés úgy zajlott, hogy egy nő a helyünkre vezetett. Volt az asztalon egy kártya, a fényképemmel, adatokkal és az időponttal, hogy mikor megyek beszélgetni :) 13:30 tól lehetett menni, természetes, hogy én voltam az első. ( mondanom sem kell, megint nem értették a nevemet, és azt sem tudták melyik a családnevem :) Már kezdem megszokni.)
  Norbimmal tudtunk beszélni fél órát, aztán bementem a várószobába :D Már fél volt, amikor jön egy nő Orszolijá Sz... Nem is figyeltem, mert nem hallottam a nevemet. :) Ránézek, kérdezem Orsolya Szücs?? Yes...maybe... Szóval kiegyeztünk, hogy én következek. Bementünk egy ici pici szobába, csak a vizsgáztató és én voltam bent. + a diktafon és a stopper. Megkért, tanítsam meg a nevemet, mert fel kell mondania a diktafonra. Persze nem ment neki :) Úgyhogy megkért mondjam fel :)
  Elkezdtünk beszélgetni, hogy hol laktam eddig, milyen a szülővárosom, miért szeretem stb. Aztán témát váltott és a tinédzserekről beszélgettünk. Miért nem szeretik a hagyományokat, miért olyanok amilyenek. Kérdezősködött az időjárásról is. Mondtam, hogy nem szeretem az angol időjárást :) Kérdezte, Bicskén mit változtatnék. Hát tudtam volna órákon át sorolni, hogy miket kéne fejleszteni, de csak párat soroltam fel. Még úgy elbeszélgettem volna vele, amikor mondta, hogy ennyi végeztünk. Annyira megkönnyebbültem. Nagyon jó volt. Nem beszéltem folyékonyan, azért őő-ztem, de sztem ahhoz képest, hogy nem gyakoroltam rá, csak a lengyelekkel, egész jó volt. Egyszer nem értettem mit kérdezett, akkor elmondta máshogy.
  "Röviden" ennyi történt tegnap a nyelvvizsgán. 17-én levélben kapom meg az eredményt. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan fog folytatódni az életem Angliában.